سنندج؛

خسارت 403 میلیون تومانی به کشاورزان کردستانی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری ۴۰۳ میلیون تومان خسارت به کشاورزان استان وارد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد پیشداد معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان دیروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی کردستان در سال‌جاری که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در سال زراعی جاری ۴۰۳ میلیون تومان به کشاورزان خسارت وارد شد و بیشترین میزان به بخش زراعت در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان وارد شد.

 وی افزود: هر کشاورزی که در خواست امهال وام می‌کند باید سریعا رسیدگی شود و اگر بتوان از ماده ۱۲ تامین استفاده و سپس مبلغ جایگزین شود.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته طرحی در رابطه با کسانی که بدهی‌های بالایی به دولت دارند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تنها با پرداخت اصل وام و بدون پرداخت سود و جریمه بخشودگی شاملشان خواهد شد.

وی به بیمه کشاورزان اشاره و عنوان کرد: اکنون تعداد بیمه‌های سطح استان بسیار زیاد است اما اکثر آنها غیر کشاورزی بوده زیرا بیمه کشاورزی وابسته به دولت است و مقرون به صرفه نیست.

پیشداد گفت: خوشبختانه در سال جاری ردیف بودجه‌ای برای بیمه کشاورزی تعیین و مصوب شد ۱۰۰ درصد آن بدون هیچ کم و کاستی تخصیص داده شود.

 انتهای پیام/ م ح

 بیمه کشاورزی مقرون به صرفه نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.