راه اندازی بازارچه طاقبستان برای اشتغال زنان

فرماندار کرمانشاه از گردهمایی بزرگ "زنان کرمانشاهی" در هفته دولت خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در این راستا، از طرح هایی که به اشتغال زنان خصوصا زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار کمک کند، حمایت می‌کنیم گفت:  بازارچه ویژه زنان در طاقبستان به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و کم درآمد در ۷۶ غرفه دایر شده تا ضمن حمایت از این زنان مکانی امن برای کار آنان فراهم آید.


فرماندار کرمانشاه به فعالیت تعاونی ۲ هزار نفری زنان ماهیدشت نیز اشاره‌ای داشت و گفت: با توجه به نیاز این تعاونی به تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های آن، نشستی با حضور صندوق توسعه امید، اداره فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت و موضوع را نیز در کارگروه اشتغال استانداری مورد بررسی قرار می‌دهیم.


وی ادامه داد: همچنین غرفه هایی را در کاروانسرای ماهیدشت به اعضای این تعاونی اختصاص خواهیم داد تا به عرضه محصولات خود بپردازند علاوه براین تلاش خواهیم کرد با کمک شهرداری این شهر، یک نمایشگاه دائمی عرضه محصولات برای این تعاونی احداث کنیم.


رنجبر افزود: در نظر داریم با رایزنی با بیمه‌های مختلف استان، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار شهرستان را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۷۶ بانوی روستایی نیازمند در سطح شهرستان کرمانشاه به عضویت موسسه بین المللی تاک درآمده اند، ادامه داد: این موسسه در راستای توانمند سازی زنان نیازمند فعالیت می‌کند و با تشکیل گروه‌های ۱۵ نفره در قالب قرارداد با بانک کشاورزی برای این دسته از زنان تسهیلات دریافت می‌کند تا در حوزه محصولات کشاورزی و دامپروری ایجاد اشتغال کند.

 

انتهای پیام/ز

توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار