در گفتگوی تلفنی با اردوغان؛

مکرون درباره سرنوشت خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه ابراز نگرانی کرد

رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نگرانی خود را درباره سرنوشت خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه، اعلام کرد.

مکرون درباره سرنوشت خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه ابراز نگرانی کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه اعلام کرد «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود درباره بازداشت « لو بورو » خبرنگار فرانسوی در ترکیه که نزدیک به سه هفته از آن می گذرد، ابراز نگرانی کرد.

الیزه در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه نگرانی خود را از اوضاع لو بورو بیان و ابراز امیدواری کرده است وی بتواند هر چه سریعتر به فرانسه بازگردد.

 در این بیانیه آمده است: این دو مقام توافق کردند هفته آینده بار دیگر درباره این موضوع گفتگو کنند.

لو بورو که به ویژه با شبکه های تلویزیون فرانسه همکاری می کرد، 26 ژوئیه در مرز بین عراق و ترکیه بازداشت شد. وی به علت آنکه عکس هایی با گروه موسوم به « یگان های مدافع خلق » ( ی پ گ ) با خود داشت، دستگیر شد. آنکارا این گروه را تروریستی می داند. 

مکرون و اردوغان همچنین در این گفتگوی تلفنی به اوضاع سوریه اشاره کردند. 

در بیانیه الیزه آمده است: رئیس جمهور فرانسه بر تمایل خود برای ادامه گفتگوهای تنگاتنگ با ترکیه به منظور مبارزه با تروریسم و یافتن راه حل سیاسی فراگیر برای برقراری صلح، ثبات و وحدت در سوریه تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام/

نگرانی مکرون درباره سرنوشت خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار