کاشت زعفران به کشاورزان در بوکان آموزش داده می شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بوکان از آغاز آموزش کاشت زعفران برای کشاورزان این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفر رحمانی ،رییس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بوکان با بیان اینکه آموزش‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای شهرستان بوکان در بخش کشاورزی برای تشویق کشاورزان به کاشت محصولات جایگزین انجام می‌شود، افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در مصرف آب، کلاس‌های آموزش نحوه کاشت زعفران بزودی آغاز می‌شود.

جعفر رحمانی با اعلام این‌که ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در این دوره آموزشی در حال انجام است، گفت: کشاورزان در ۴۰ روز در ابعادی کوچک با نحوه کاشت زعفران به‌صورت عملی آشنا می‌شوند و در صورت فراهم شدن امکانات مانند زمین، تجهیزات و تأمین بذر مناسب، به کاشت این محصول اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به این که تعهد مرکز فنی و حرفه‌ای بوکان در سال گذشته، آموزش ۳۲۰ هزار نفر ساعت بود، افزود: پارسال ۱۰۰ درصد این میزان محقق شد و میزان تعهد آموزشی در سالجاری به ۴۳۰ هزار نفر ساعت افزایش یافت که در چهار ماه اخیر تاکنون، ۱۷۰ هزار نفر ساعت در بوکان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

رحمانی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای بوکان کلاس‌هایی برای زندانیان برگزار می‌کند تا پس از آزادی بتوانند شغل مناسبی داشته باشند که میزان تعهد این مرکز برای آموزش مهارت‌هایی مانند سالم زیستن، پرورش زنبور عسل، تأسیسات، برق و...به زندانیان در سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت بود که تمامی این میزان محقق شد و تعهد امسال ۴۰ هزار نفر ساعت است که تاکنون بیش از ۶۰ درصد از آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این مرکز برای بانوان به‌ویژه زنان بی‌سرپرست کلاس‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند خیاطی، آشپزی، کارآفرینی، قالی‌بافی و غیره برگزار می‌کند و بانوان در چهار ماه اخیر، ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش دریافت کرده‌اند و تا شش ماه آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بانوان وجود ندارد.

انتهای پیام/م

 

آموزش کاشت زعفران برای کشاورزان شهرستان بوکان آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۳:۲۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
دست شما درنکند بسیار خوب