خوی؛

کشت زعفران فرصتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

لیدا سیرانی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده ازآموخته های علمی و تجربه،دانشجوی بسیجی نازیلا حاجی محمدی از روستای قیز قلعه این شهرستان به کشت زعفران مشغول شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در حاشیه بازدید از کشت زعفران نازیلا حاجی محمدی از روستای قیزقلعه این شهرستان کشت زعفران را فرصتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و افزود:امروزه زعفران در پخت و پز، قنادی، نوشابه سازی و صنایع دارویی کاربرد فراوانی دارد و به تازگی به دلیل خاصیت ضد سرطانی اهمیت این گیاه دو چندان شده است.
خواهر پاسدار لیداسیرانی افزود:مشکلاتی در رابطه با کشت زعفران وجود دارد چون عدم وجود پیاز در استان های مجاور و یا گرانی پیاز، اما این بسیجیان هستند که با توکل بر خدا برتمامی مشکلات غلبه می کنند.
نازیلا حاجی مهدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بذر در دانشگاه ارومیه در رابطه با نحوه کشت زعفران گفت:250کیلو زعفران در مساحت400مترمربع به مدت 2ماه کاشته ام.
وی ادامه داد: پیازهای زعفران از قائن مشهد فرستاده شده است و ابتدا در خانه قارچ کشی و تفکیک شده بودند و سپس به صورت دستی و ردیفی کاشته شده و آبان ماه تعدادی از این گیاه گل داده بودند.
حاجی محمدی در خصوص برنامه های آتی گفت: در آینده  قصد دارم که با مطالعه و تحقیق گیاهان دارویی را نیز در این روستا کشت کنم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.