افزایش 5 برابری تلفات گاز گرفتگی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش پنج برابری تعداد متوفیان ناشی از مسمومیت گاز مونواکسید کربن در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ بابک سلحشور مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در سه‌ماه نخست سال گذشته دو نفر در استان به علت مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند که این آمار در مدت مشابه امسال نشان‌دهنده رشد پنج برابری این تعداد و رسیدن متوفیان به ۱۰ نفر است.

وی افزود: این افزایش تعداد متوفیان بسیار نگران‌کننده است و در حالی اتفاق افتاده که هنوز فصل سرما آغاز نشده و در روزهای گرم تابستان به سر می‌بریم.

سلحشور اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از گازگرفتگی تأثیر بسیاری در جامعه دارند به همین دلیل ضرورت دارد از ظرفیت آن‌ها بهره برد تا شاهد کاهش صدمات و تلفات ناشی از این موضوع و سایر موارد باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین به افزایش تلفات سوانح رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه در تعطیلات نوروزی در استان شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما اکنون نگران افزایش تعداد متوفیان هستیم.

سلحشور تأکید کرد: از ابتدای امسال میزان تصادفات منجر به فوت در استان افزایش‌یافته و به دنبال آن شاهد افزایش محسوس جان‌باختگان براثر این سوانح هستیم.

 وی ابراز امیدواری کرد با به اتمام رسیدن هرچه سریع‌تر پروژه چهار بانده کردن محور بجنورد- جنگل گلستان آمار تلفات و تصادفات در استان کاهش یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در خصوص آمار کودک‌آزاری در استان گفت: کودک‌آزاری در تمام نقاط کشور وجود دارد اما میزان آن متفاوت است.

وی بیان کرد: آمار کودک‌آزاری در استان در مقایسه با استان‌های مشابه چندان زیاد نیست و از این حیث جای نگرانی ندارد البته اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه و همچنین پیگیری‌های مراجع قضایی در کم بودن آمار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/آ

افزایش تلفات گاز گرفتگی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.