بجنورد؛

بهره برداری از دو مرکز پزشکی قانونی

دو مرکز پزشکی قانونی از اعتبارات استانی سفر رهبری در شهرستان های فاروج و مانه وسملقان به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی استان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسیت هفته قوه قضائیه گفت :مرکز پزشکی قانونی شهرستان فاروج با 350 میلیون تومان اعتبار و مساحت 445 متر مربع امروز بعداظهر به بهره برداری می رسد .

وی افزود :مرکز پزشکی قانونی شهرستان مانه وسملقان هم با مساحت 746 متر مربع و بنای 198 متر با اعتبار 500 میلیون تومان هفته آینده احداث می شود .

سلحشور با بیان این که پروژه شهرستان بجنورد پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید ، اظهار کرد :تاکنون برای پروژه شهرستان بجنورد 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و به یک میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم .

وی تصریح کرد : با راه اندازی بخش آزمایشگاه تخصصی در مرکز استان 70 درصد از پرونده های آزمایشگاهی ارجاعی به خراسان رضوی در استان انجام می شود .

وی با اشاره به این که مراکز پزشکی قانونی شهرستان شیروان و شهر جاجرم 50 در صد پیشرفت فیزیکی دارند ، گفت : هم اکنون 586 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و برای شهرستان اسفراین هم 13 میلیارد ریال برآورد شده که هنوز تخصیص نشده است .

مدیر کل پزشکی قانونی به طرح داد پزشک که در راستای برون سپاری و جلوگیری از اجساد به اداره در سال گذشته در استان شروع شده است، افزود :در سه ماهه پایانی سال 95 از ارجاع 50 جسد به پزشکی قانونی در این راستا جلوگیری شد.

 وی در ادامه با بیان این که در سال 95 در حوادث کار 56 درصد رشد نسبت به سال 94 برخوردار بودیم ، گفت : تعداد 11 مورد حادثه کار بوده که شهرستان شیروان با 5 مورد بیشترین حادثه کار را در استان داشته است .

وی از کاهش رشد منفی 7 درصد مصدومین نزاع در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد :در سال 95 در استان 6 هزار و 818 پرونده تشکیل شد که 4 هزار و 620 مربوط به مردان و 2 هزار و198 هم زنان بودند .

وی به کمبود نیروی انسانی فنی و متخصص در این اداره اشاره کرد و گفت :هم اکنون در استان تنها 22 درصد پست سازمانی شاغل هستیم و احتیاج به نیروی پزشک در آزمایشگاه و سالن تشریح داریم .

گفتنی است : هفته قوه قضائیه یکم تا هفتم تیر ماه است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.