بجنورد؛

بررسی بیش از 400 پرونده در پزشکی قانونی بجنورد

در ایام نوروز تعداد 409 مورد پرونده در بخش‌های مختلف معاینات و متوفیات در شهرستان بجنورد بررسی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ بابک سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در این ایام ، 395 مورد معاینه در بخشهای مختلف انجام شد که از این تعداد 371 مورد معاینه عمومی، 17 مورد معاینات اختصاصی زنان و مردان و هفت مورد معاینه روان پزشکی قانونی بوده است .

وی افزود : در این مدت 170 مورد مصدومین نزاع که به مرکز پزشکی قانونی بجنورد مراجعه کرده و معاینه شدند و از این تعداد 110 نفر مرد و 60 نفر زن بودند.

سلحشور مصدومین تصادفات را 106 نفر اعلام کرد که از این تعداد 65 مرد و 43 زن بودند .

وی با اشاره به کاهش تعداد متوفیات تصادفات نسبت به بازه نوروزی سال گذشته اظهار کرد : این آمار از 21 نفر در بازه نوروزی سال گذشته استان به 14 نفر در نوروز امسال رسیده ، اما این آمار غیر قطعی است و احتمال تغییر آمار فوت شده‌گان ناشی از تصادفات وجود خواهد داشت .

سلحشور افزود : از آنجاکه پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام آمار تصادفات است، معمولا آمار قطعی متوفیات تصادفات در نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد : از تعداد چهارده نفر متوفی ناشی از تصادفات، هفت زن و هفت مرد بوده اند که 9 نفر در محورهای برون شهری، 3 نفر در محورهای درون شهری و دو نفر در جاده های خاکی و روستایی فوت کردند.

گفتنی است : آمار قطعی متوفیات تصادفات استان در بازه نوروزی در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.