افتتاح نمايشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور در اراك

سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران در اراک آغاز به کار کرد.

افتتاح  نمايشگاه سراسري صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور در اراكبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و هنرمندان دستی کشور دیشب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران در اراک اغاز به کار کرد و تا ۲۷ مرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان است.


سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در ۲ سالن مسقف و ۲۲۰ غرفه این نمایشگاه ۲۰۰ صنعتگر اراکی و ۱۰۰ هنرمند صنایع دستی سراسرکشور حضوردارند.


حسینی ظرفیت صنایع دستی استان مرکزی را در شرایط ایده آل  دانست  و افزود: صنایع دستی این استان ۱۰ نشان جهانی از سازمان یونسکو و ۴۱ نشان ملی دریافت کرده است.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار انواع صنایع دستی از ایران به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود.

نامور مطلق افزود: صنایع دستی ایران به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود و بیشترین مقصد این صادرات کشور‌های  آلمان، ایتالیا، اتریش، انگلستان،  کره جنوبی، ژاپن، کویت، قطر، امارات و بحرین هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت دستی نیاز به سرمایه زیاد ندارد و می‌تواند به کانونی در اشتغالزایی و تولید ثروت  تبدیل شوداضافه کرد: برای گذر از اقتصاد نفتی، ضرورت دارد به داشته‌های داخلی و ظرفیت‌های درونی توجه شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه ۱۰ درصد از گردش مالی این نمایشگاه‌ها اختصاص به استان میزبان دارد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی را برای معرفی داشته‌های فرهنگی استان‌ها موثر دانست.

انتهای پیام / ج

  نمايشگاه سراسری صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور در اراك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.