رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی؛

نیمی ازمشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی مالی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد مشکلات صنایع بزرگ این استان را مشکلات مالی تشکیل می‌دهد.

نیمی ازمشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی مالی استرقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به مشکلات اصلی واحد‌های بزرگ صنعتی در این استان گفت: ۵۰ درصد مشکلات صنایع بزرگ این استان را مشکلات مالی تشکیل می‌دهد که البته ۵۰ درصد دیگر این مشکلات مربوط به درست طی نشدن روند خصوصی مسائل  تحریم و  سازی است.

یادگاری با اشاره به اینکه بدهی سنگین این واحد‌ها به بانک‌ها و مشکلات سهامداران از جمله مشکلات اصلی این واحد‌ها است افزود: واحد‌های بزرگ در استان مرکزی دارای مشکلات زیادی هستند که برای رفع آن‌ها نیاز به زمان بیشتر و تسهیلات زیادی داریم که باید در این زمینه پیگیری‌های خود را به خارج از استان معطوف کنیم.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی شرکت هپکو که روند خصوصی سازی آن به صورت غیرمنطقی صورت گرفته مشکل سهامدار بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل تاکنون حل شده و این شرکت برای به جریان افتادن خط تولید نیاز به زمان دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی به مشکلات شرکت ماشین سازی اراک هم اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل این شرکت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات از قبل به این شرکت پرداخت شده است و مقرر شد برای رفع مشکل ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات هم به این شرکت پرداخت شود.

انتهای پیام /ج


بررسی مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.