مرحله اول طرح دوست علمی برگزار شد

مرحله اول طرح دوست علمی با محوریت کارآفرینی و کار گروهی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرحله اول طرح دوست علمی با محوریت کارآفرینی و کار گروهی و با تأکید بر کار جمعی ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم چهارمحال و بختیاری، با حضور ۵۴ دانش آموز مدارس نمونه و تیزهوشان و سه نفر از مستعدین برتر استان به عنوان مربی،  به مدت دو روز برگزار شد.

مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح دوست علمی به منظور کشف و شکوفا نمودن استعداد‌ها و ارتقای سطح علمی دانش آموزان مستعد و محیط‌های آموزشی به ویژه در مناطق کم برخوردار ضمن ایجاد انگیزه، مهارت افزایی و آموزش و ترویج فعالیت‌های گروهی و برون مدرسه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح علمی، فرهنگی با همکاری بنیاد ملی نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش در چارچوب سیاست‌های سند راهبردی کشور در امور نخبگان و همچنین نهادینه کردن عدالت آموزشی در جامعه صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش؛ دانش آموزان در روند برگزاری طرح و به منظور پرورش روحیه کار گروهی و کارآفرینی، بر اساس تنوع رشته تحصیلی و منطقه‌ای به سه کلاس درسی تقسیم شدند.
 
در روز اول اجرای طرح در محل دبیرستان نمونه دخترانه میرداماد شهرکرد، دانش آموزان در قالب چند تیم با مباحثی مانند کارآفرینی فردی و گروهی، ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی کارآفرینان، کارآفرینی علم میان رشته ای، فرآیند کارآفرینی، کار تیمی و اصول و آداب آن، مهارت‌های لازم برای راه اندازی و تجاری سازی کسب و کار آشنا شدند. همچنین با همکاری و همفکری یکدیگر به طراحی و آزمایش فرآیند‌های فیزیکی و بازی‌های فکری و حل معما پرداختند.

در روز دوم در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید بهشتی شمس آباد نیز دانش آموزان در یک محیط شاد و تفریحی با طرح مسئله توسط مدرسین و همفکری با یکدیگر، ایده‌های ناب و خلاقانه‌ای را مطرح و سپس مدرسین، روند ثبت و تجاری سازی این ایده‌ها را بیان کردند. در پایان بر اساس بازخورد فعالیت‌های شرکت کنندگان، دانش آموزان برتر برای راه یابی به مرحله دوم شناسایی شدند.

مرحله دوم این طرح در تاریخ‌های ۴ و ۵ شهریور امسال و با شرکت ۱۵ نفر از برگزیدگان مرحله اول در شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار