بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح ملی شهاب

طرح ملی شهاب در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای ۲۱ هزار و ۵۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در ۱۲ منطقه آموزشی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

سوگواره احلی من العسل در شهرکرد برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری در نشست استانی ستاد اجرایی طرح ملی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﻫﺪاﯾﺖ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ﺑﺮﺗر (ﺷﻬﺎب) گفت: در سال تحصیلی جدید، ۲۱ هزار و ۵۰ دانش‌آموز پایه چهارم، پنجم، ششم و هفتم مقطع ابتدایی در ۱۲ منطقه آموزشی استان شامل ناحیه یک و دو شهرکرد، بن، سامان، بلداجی، لاران، کیار، فارسان، اردل، فلارد، بروجن و گندمان تحت پوشش این طرح هستند.

وی افزود: این طرح سال تحصیلی گذشته و در سومین سال اجرا در چهارمحال و بختیاری، ۹ هزار و ۶۸۱ دانش آموز در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم مدارس ناحیه یک شهرکرد، چهارم و پنجم بخش لاران و پایه چهارم ناحیه دو شهرکرد، بن، سامان و بلداجی را تحت پوشش قرار داد.

بنیادیان اضافه کرد: طرح ملی شهاب با هدف شناسایی و فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفایی استعداد‌های برتر دانش آموزان در سطح مدارس ابتدایی اجرا می‌شود که رویکرد جدید آن مبنی بر هدایت دانش آموزان، امسال به صورت پایلوت عملیاتی خواهد شد.

وی تأکید کرد: هدایت استعداد‌های برتر شناسایی شده دانش آموزی و اجرای برنامه‌های تکمیلی بعدی، مستلزم تشکیل کمیته نظارتی و کارشناسی برای عملکرد و جهت گیری صحیح در این زمینه است.

بنیادیان با اشاره به اجرای موفق مرحله شناسایی این طرح طی سال‌های گذشته در استان، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز مرحله هدایت این مأموریت مهم با تلاش متولیان اجرایی، مشارکت بیشتر خانواده دانش آموزان و سازمان‌های برون مدرسه ای، به خوبی محقق شود.

وی یادآور شد: تبیین جایگاه، ابعاد و ماهیت این طرح برای مجریان از اهمیت زیادی در دستیابی مطلوب به اهداف مد نظر برخوردار است.

بنیادیان، شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر در تمامی مجموعه‌های دانش آموزی، دانشجویی، اساتید، اعضای هیأت علمی، مخترعین و ... را از وظایف اصلی بنیاد نخبگان بیان و خاطرنشان کرد: شناسایی استعداد‌ها از سنین پایین منجر به هدایت دانش آموز به سمت و سوی صحیح و پیشرفت فرد و جامعه می‌شود.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم شناسایی، هدایت و حمایت استعداد‌های برتر دانش آموزی را یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برنامه ملی شهاب می‌تواند با شناسایی دانش آموزان استعداد برتر، آن‌ها را در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور هدایت کند.

وی با تأکید بر توانمندسازی مجریان برنامه به ویژه معلمان گفت: نیروی انسانی مهمترین عامل موفقیت در هر فعالیتی می‌باشد و ضرورت دارد معلمان و عوامل به خوبی مهارت‌های لازم برای اجرای چه بهتر و اثرگذار‌تر این برنامه را فرا گیرند.

گفتنی است: طرح ملی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﻫﺪاﯾﺖ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ﺑﺮﺗر (ﺷﻬﺎب) از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در استان چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار