مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان;

رتبه نخست استان سمنان در زمینه توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی

استان سمنان در توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی رتبه نخست را نسبت به سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت : استان سمنان در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی و جمعیت باسواد رتبه نخست را نسبت به سایر استان‌ها در مقیاس‌های کشوری به خود اختصاص داده است.


وی افزود : هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی بالغ‌بر 99.9 درصد از کودکانی در مقطع ابتدایی و 85 درصد از کودکان در مقطع پیش‌دبستانی در مدارس استان سمنان ثبت‌نام شدند.

 

وی با اشاره به جمعیت کودکان در این رده سنی بیان کرد: این مهم در سال‌های آینده زمینه‌ساز دست‌یابی به سطح 100 درصدی باسوادی در جامعه می‌شود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از رشد 4 درصدی شاخص‌های مختلف آموزش‌وپرورش این استان خبر داد و افزود: استان سمنان در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی و جمعیت باسواد رتبه نخست را نسبت به سایر استان‌ها در مقیاس‌های کشوری به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به سابقه این استان در آمار قبولی‌های کنکور بیان کرد: دانش‌آموزان استان سمنان همواره با کارنامه خوبی در آمار قبولی‌های دانشگاه‌های دولتی روزانه و شبانه قرار دارند و این مهم نیز آموزش‌وپرورش استان سمنان را در مقایسه با سایر استان‌های متمایز می‌کند و در جایگاه اول قرار می‌دهد.

 

جهان با بیان برخی خدمات آموزشی در این استان تصریح کرد: مدارس دولتی و غیردولتی نقش ویژه‌ای در ارائه این خدمات به دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

 

وی از تألیف کتاب گویش سمنان از سوی این اداره کل خبر داد و افزود: این مهم برای نخستین بار در فقط پیش‌دبستانی در شهرستان سمنان اجراشده و کودکان در سن پنج‌سالگی می‌توانند با گویش سمنانی سخن بگویند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه ارائه خدمات آموزشی به مناطق روستایی و محروم استان سمنان یکی از اولویت‌های دولت است اذعان کرد: 115 مدرسه در مناطق روستایی این استان وجود دارد که هم‌اکنون 500 دانش‌آموز در حال تحصیل در این مراکز آموزشی هستند.


انتهای پیام / ه


وجود 115 مدرسه در مناطق روستایی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.