سمنان;

اجرای طرح هدایت تحصیلی برای ۸ هزار دانش آموز استان سمنان

طرح هدایت تحصیلی برای بالغ ‌بر ۸ هزار و ۲۶۳ نفر از دانش‌آموزان استان سمنان برای ورد به سال تحصیلی جدید اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: اجرای طرح هدایت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته‌های تحصیلی متناسب با ارزیابی‌های آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین طرح‌های دارای اولویت در این نهاد بود.

 

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 263 نفر از دانش‌آموزان استان سمنان در این طرح برای ورود به سال تحصیلی جدید سامان‌دهی شدند تصریح کرد: در این طرح با معرفی تمامی رشته‌های تحصیلی موجود در سراسر استان سمنان و ارزیابی وضعیت تحصیلی، دانش‌آموزان با دریافت فرم  برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب هدایت می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم اجرای این طرح یادآور شد: بیش از 130 مشاور برای اجرای طرح هدایت تحصیلی استان سمنان با آموزش‌وپرورش همکاری کردند.

 

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های مطلوب با اجرای طرح هدایت تحصیلی افزود: مهارت‌آموزی و رونق بازار اشتغال یکی از اولویت‌های مهم این طرح است.

 

جهان با بیان اینکه استان سمنان رتبه خوبی را در حوزه اجرای توسعه متوازن طرح هدایت تحصیلی نسبت به سایر استان‌ها در سراسر کشور دارد اذعان کرد: از مجموع دانش‌آموزانی که در طرح هدایت تحصیلی استان سمنان سامان‌دهی شدند 4 هزار و 201 نفر دختر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 4 هزار و 62 نفر از دانش‌آموزان پسر در طرح هدایت تحصیلی شرکت کردند بیان کرد: با توجه به نتایج گزارش‌های اجرای طرح هدایت تحصیلی در استان سمنان برای سال تحصیلی جدید 43 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم وارد رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار داشت: 57 درصد باقی‌مانده از دانش‌آموزان با انتخاب رشته‌های نظری در سال تحصیلی جدید ادامه تحصیل می‌دهند.


انتهای پیام / ه


ورود 43 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم استان سمنان به رشته های فنی حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.