وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

کاهش ۵۰ درصدی شهریه‌های دانشگاه آزاد/ اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان ویژه دانشجویان دکتری

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۵۰ درصدی شهریه‌های دانشگاه آزاد/ اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان ویژه دانشجویان دکتریبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که به بخشی از آنها در مطلب زیر اشاره شده است. 

آمریکایی ها جرات تجاوز به حریم امنیتی ایران را ندارند

علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز که آمریکایی ها از بازدید مراکز نظامی ایران سخن می گویند ما را یاد دن کیشوت می اندازند، زمانی آمریکایی ها فکر می کردند که قدرت اول دنیا هستند اما شکست هایشان در ویتنام و افغانستان این ادعای بی پشتوانه آنها را ثابت کرد و آنها جرات بازدید از مراکز نظامی و تجاوز به حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها از بیهوده گویی و گزاف گویی نتیجه ای جز بی آبرویی خودشان در صحنه بین الملل نمی بینند.

بیش از ۷۴۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در مورد ظرفیت قبولی کنکور ۹۶ عنوان کرد: از ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ هزار داوطلب حاضر در آزمون امسال ۷۴۴ هزار و ۴۱۸ نفر سهمیه قبولی دارند که این عدد جدا از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به شانس بالای قبولی در دانشگاه‌ها مشکلی از نظر پذیرش وجود ندارد و رقابت برای رشته‌های خاص و دانشگاه‌های مطرح وجود دارد.

اجرای ۱۴۰ پروژه مشترک تحقیقاتی وزارت علوم با اتحادیه اروپا

محمد فرهادی وزیر علوم گفت:پروژه‌های تحقیقاتی مشترکی را نیز با کشور‌های مختلف انجام داده‌ایم که در حال حاضر با اتحادیه اروپا ۱۴۰ پروژه علمی مشترک داریم.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی با وزارت دفاع منعقد شد که از این تعداد ۵۰۰ پروژه نهایی و گزارش آن اعلام شده است.

جایگاه قانونی برای دبیرخانه شورای عالی عتف در نظر گرفته نشده است

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: از نظر قانونی شورای عالی عتف مصوباتی برای تمام دستگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی کشور دارد که اجرای آنها ضروری است.

معاون پژوهشی وزیر علوم بیان کرد: بنابراین شورای عالی عتف با ظرفیت علمی که دارد نیازمند یک بازنگری و تدوین شرح تفصیلی بود که خوشبختانه در سال ۹۴ این شرح تفصیلی بیان و در سال ۹۵ به دولت ابلاغ شد.

«خاکی صدیق» گزینه نهایی وزارت علوم در دولت دوازدهم است

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:علی خاکی صدیق به عنوان گزینه احتمالی وزارت علوم در دولت دوازدهم نیز افزود: این موضوع را تائید می کنم اما در مورد مطرح شدن اسم امید به عنوان گزینه صندلی وزارت علوم در دولت دوازدهم، اطلاعی ندارم اما آن طور که معلوم است علی خاکی صدیق برای تصدی وزارت علوم انتخاب شده است.

کاهش ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در مناطق محروم

فرهاد رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم شهریه ثابت و متغیر رشته محل‌های گروه غیرپزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی تا 50درصد کاهش می‌یابد.

برنامه های خود را برای تصدی پست وزارت علوم اعلام کرده ام

علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: برای تصدی پست وزارت علوم برنامه هایم را داده ام و وقتی که تصمیم نهایی انجام شد، در این رابطه صحبت می‌کنم.

وی با بیان اینکه به عنوان گزینه نهایی برای پست وزارت علوم معرفی خواهم شد، افزود: برنامه‌های من در دو محور کیفیت و بین المللی شدن دانشگاه‌ها است.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد وام ویژه برای دانشجویان دکتری

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: امسال اعتبار وام ویژه دکتری به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید که البته این دانشجویان دکتری آمده بودند و می‌گفتند «نه پژوهانه و نه وام فقط حقوق ماهیانه» که ما نیز می‌گوییم اگر ردیفی برای آن اختصاص دهند می‌دهیم بخیل نیستیم، خوب است که داده شود.

آمار بالای دانشجویانی که در دانشگاه‌های پولی تحصیل می‌کنند

مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ۳۷ درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد، ۱۶ درصد در دانشگاه های دولتی، ۱۶ درصد در دانشگاه پیام نور، ۱۱ درصد در دانشگاه های علمی کاربردی، ۵ درصد در دانشگاه های فنی حرفه ای، ۲ درصد در دانشگاه فرهنگیان و مابقی نیز در دانشگاه های متفرقه حضور دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار