نتایج دوره های کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد اول مهرماه اعلام می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتیجه دوره های کارشناسی با آزمون این دانشگاه در عصر پنجشنبه یکم مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که امروز به مناسبت اعلام نتایج ازمون دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: نتایج پذیرش ورود به دانشگاه داوطلبان کنکور در رشته های دانشگاه آزاد عصر پنجشنبه اول مهرماه از طریق سامانه azmoon.com اعلام می شود.

وی افزود: از آنجا که دانشگاه آزاد آزکون جداگانه برگزار نمی کند و از نتایج آزمون سازمان سنجش استفاده میکند بعد از اعلام نتیجه سازمان سنجش در 31 شهریورماه، دانشگاه آزاد نتایج خود را در عصر روز بعدش اعلام می کند.
علوی فاضل با بیان اینکه در 704 رشته محل نزدیک به 70 هزار پذیرش دارند،عنوان کرد: ازآنجاکه افت در ثبت نام وجود دارد پیش بینی می شود افراد کمتری برای ثبت نام مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمان ثبت نام از سوم مهرماه اعلام کرد: بیشترین متقاضیان را در رشته های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی در حوزه علوم پزشکی داریم، هرچند که ظرفیت پذیرش در این حوزه کمتر از 10 هزار نفر است.

وی افزود: پذیرش داوطلبان حوزه علوم پزشکی در سال 92 حدود 28 هزار نفر بودند که با تعامل خوب با وزارت بهداشت در جهت استاندارد سازی، کار کیفی رشته محلها انجام شد و اکنون با کاهش ظرفیت کیفیت بر کمیت ارجح است.

وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه آزاد از نظر کیفی بطور کامل ارزشیابی شدند و با ابلاغ وزارت بهداشت پذیرش صورت می گیرد،گفت:  در مقاطع دکترای حرفه ای، کارشناسی و کاردانی علوم پزشکی از طریق آزمون پذیرش می کنیم.

علوی فاضل اعلام کرد: سامانه ثبت نام بدون آزمون را تا نهم مهرماه بازنگه میداریم تا افرادی که نتوانستند در رشته های با آزمون دلخواه پذیرش شوند، شانسی برای انتخاب و پذیرش داشته باشند.

وی درباره زمان و مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان گفت: پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک شناسایی،  عکس و آخرین مدرک تحصیلی ار سوم مهرماه برای ثبت نام به واحدهای خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانش آموزانی که در شهریورماه دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده و مدرک پیش دانشگاهی را ندارند با اخذ گواهی مورد تایید آموزش و پرورش می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

علوی فاضل به دانش آموزان هنرستانی دوره های فنی و حرفه ای و کاردانش مژده داد: این دانش آموزان که دوره سه ساله را میگذراند می توانند در دوره های کاردانی پیوسته و براساس مصوبه اخیر تا مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند، درواقع شرایط به گونه ای فراهم شده که این افراد بتوانند دومدرک (کاردانی و کارشناسی) دریافت کنند.

وی با اشاره به شروع کلاسهای دانشگاه آزاد بیان کرد: تقویم آموزشی سال تحصیلی با 16 هفته تحصیل و یک هفته امتحان از 27 شهریورماه برای ورودی های قدیم آغاز شده اما برای ورودی های جدید تمام تلاشمان بر این است که از 10 مهرماه شروع شود.

وی افزود: از آنجاکه یک هفته کلاس ورودی های جدید با تاخیر آغاز می شود برگزاری کلاسهای جبرانی طبق قانون، مطالبه ما از تمام واحدهای دانشگاهی است، همچنین کلاس ورودی های جدید مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تابع تقویم آموزشی خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ادغام آزمونهای ارشد و دکتری سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی قرار است آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری بصورت متمرکز برای تمام دانشگاههای دولتی، غیردولتی و آزاد برگزار شود لذا منتظر ابلاغ شیوه نامه اجرایی این قانون هستیم و بعد از ابلاغ مطمینا تابع این قانون می شویم.

اعلام نتیجه دوره های بدون آزمون ارشد به زودی

علوی فاضل درباره نتیجه دوره های بدون آزمون مقطع ارشد که مختص فارغ التحصیل ممتاز این دانشگاه است، اعلام کرد: فرآیند استعلام معاونت فرهنگی و دانشجویی برای مدارک و شرایط افراد درخواست دهنده تقریبا به پایان رسیده و احتمالا تا پایان هفته یا اوایل هفته آتی این نتایج اعلام می شود، البته درصورت طولانی شدن زمان اعلام نتایج داوطلبان نگران نباشند چرا که در اینصورت آنها برای نیم سال دوم پذیرش خواهند شد.

وی درباره تکمیل ظرفیت مقاطع ارشد و دکتری رشته های غیرعلوم پزشکی عنوان کرد: امسال بومی گزینی را در تحصیلات تکمیلی به حداکثر ممکن رسانده و در بیش از دوهزار رشته محل دکتری و هفت هزار رشته محل ارشد بومی گزینی را محقق کردیم.

وی افزود: بعد از اتمام مراحل ثبت نام (در 10 مهرماه) ارزیابی ظرفیت رشته محلها را انجام می دهیم و زمان تکمیل ظرفیت را اعلام می کنیم.
وی با توجه به اینکه ممکن است بعد ارزیابی ها، دیگر نیاز به تکمیل ظرفیت نباشد، گفت: افراد پذیرفته شده در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام در واحدهای خود این حق را دارند که در تکمیل ظرفیت شرکت کرده و حتی پذیرش شوند.

کاهش شهریه دانشگاه آزاد تا سقف 50 درصد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در رشته محلهای کاردانی و کارشناسی غیرپزشکی بدون آزمون که با عدم استقبال و انتخاب داوطلبان مواجه شدند، چون از طرفی دارای ظرفیت خالی و از طرف دیگر در نقشه جامع علمی کشور بعنوان رشته های دارای اولویت توسعه معرفی شدند تا سقف 50 درصد نسبت به سال قبل با تصویب هیات های امنای استانی کاهش شهریه داریم.

پذیرش در دانشگاه آزاد طبق مجوزهای قانونی است

علوی فاضل تاکید کرد: تمام پذیرشهای دانشگاه در امسال و سالهای قبل دارای مجوز قانونی است و هیچکس حق ندارد در این خصوص به پذیرفته شدگان دانشگاه نگرانی القا کند.

وی افزود: کلیه دانشجویان دانشگاه طبق مقررات و مجوزهای قانونی پذیرش شدند و هیچ رشته فاقد مجوزی در دانشگاه برای پذیرش نیست.
به تاکید وی، مدرک کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قانونی و با تایید مراجع ذی صلاح فانونی است.

گفتنی است، تمام افرادی که در دوره های با آزمون دانشگاهها در رشته یا واحد دلخواه پذیرفته نشدند می توانند با خرید کارت و ورود به سامانه در رشته های بدون آزمون ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار