اهواز؛

گسترش آموزش های فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان داشت : به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه ای دوره های مهارت آموزی مختلف برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تامین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنایع و بنگاه های اقتصادی در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۰هزار و ۷۳۱ نفر ساعت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا شد.

وی از فعالیت آموزشی این بخش در بیش از ۹۰ حرفه مهارتی خبر داد و افزود: دوره های مهارت آموزی مختلف برگزار شده می توان از دوره های اپراتور جرثقیل، اطفای حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک های مدیریت و سرپرستی، روان شناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی اشاره کرد.

سواعدی در خصوص هدف از اجرای آموزش در صنایع، گفت: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان همچنین خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی شد و اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان آمادگی دارد تا با ارائه انواع آموزش های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی دارد.

وی در پایان گفت: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.