تشدید بحران انسانی در یمن با افزایش نگران‌کننده شمار حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد حملات هوایی اخیر نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه غیرنظامیان در یمن، بحران انسانی را در این کشور تشدید کرده است.

تشدید بحران انسانی در یمن با افزایش نگران‌کننده شمار حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آمریکایی فری بیکن در تحلیلی نوشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کرد: در حملات هوایی در یمن در سه ماه گذشته دهها غیرنظامی کشته شده اند و این حاکی از روند نگران کننده ای است که هیچ نشانه ای از کاهش شدت آن دیده نمی شود.

یولاندا ژاکمی، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به نقل از گزارش همکاران خود که در این منطقه مستقر هستند گفت، طرف های سعودی فعال در استان صعده در شمال غربی یمن در دو هفته گذشته روزانه بیست و یک حمله هوایی انجام داده اند که هیچ ارزش نظامی نداشته است.

به گزارش مقامات بهداشتی محلی، تازه ترین حمله روز جمعه اتفاق افتاد، زمانی که نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی یک خانه را هدف قرار دادند که بر اثر آن نه نفر از جمله سه زن و شش کودک از یک خانواده کشته شدند. روز سه شنبه، یک روز پس از آن که سازمان ملل طرف های متخاصم را به بی توجهی کامل به جان انسان ها متهم کرد، سخنگوی ائتلاف این اتهامات را رد کرد.

ژاکمی به واشنگتن فری بیکن گفت: «بر اساس عکس هایی که دیده ام و آنچه که همکارانم گزارش داده اند، این خانه کاملا دور افتاده بود و این گونه نیست که این نیروها به اشتباه آن را هدف قرار داده باشند. این خانه در یک روستا و جدا از اهداف نظامی احتمالی واقع بود.»

از ماه مه (اردیبهشت) تا کنون، کمیته بین المللی صلیب سرخ سه حمله هوایی بزرگ را شناسایی کرده که در طی آن پنجاه غیرنظامی کشته شده اند. ژاکمی تاکید کرد احتمالا تعداد کشته شدگان بیشتر است.»

وظیفه این کمیته به طور کلی انتقاد از این نوع حملات نیست. اما این گروه روز سه شنبه در بیانیه ای همه طرف های متخاصم را برای حمله به مکان های عمومی مانند مراکز خرید و همچنین خانه های شخصی محکوم کرد.

یمن بیش از دو سال است که درگیر یک جنگ داخلی شده است. این جنگ زیرساخت های درمانی این کشور را تخریب کرده، دوازده میلیون غیرنظامی را در آستانه قحطی قرار داده و 360 هزار مبتلا به وبا برجای گذاشته است.

ژاکمی گفت حملات هوایی اخیر علیه غیرنظامیان بحران انسانی را در این کشور تشدید کرده است.

انتهای پیام/

 

بحران انسانی در یمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار