ربیعی مطرح کرد؛

بازار ۴۳۹ میلیون‌دلاری گردشگری‌سلامت/زیرساخت‌ها برای جذب توریسم‌درمانی در کشور آماده نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گردشگری سلامت گفت: زیرساخت ها در کشور ما در این حوزه هنوز آماده نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک روز خبرنگار در مراسم طرح گردشگری پزشکی و توریسم درمانی در هتل هما با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران برای حرکت سالم در ایران بسیار تاثیرگذار هستند، روز خبرنگار در کشور ما نماد مبارزه با تروریست است و خبرنگاران در راه خشونت و توریسم خون خود را اهدا کردند.

ربیعی با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص وضعیت بیمه خبرنگاران اقدامات خوبی در حال انجام است.

علی ربیعی در ادامه با بیان اینکه گردشگری سلامت برای کشور سودآور و اقتصادی است و سبب رونق اقتصاد ایران می‌شود، گفت: قیمت پایین درمان در کشورمان سبب جذب خوب گردشگران سلامت می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران در کشورهای  حوزه خلیج فارس استقبال خوبی از پزشکی ایران می‌کنند و طرح توریسم درمانی باعث ارتقای بیشتر خدمات می شود همچنین از پزشکان ایرانی مقیم خارج برای ساخت بیمارستان حمایت می‌کنیم.

ربیعی عنوان کرد: هنوز زیر ساخت‌های ما آماده نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که گردشگران سلامت را به کشور جذب کنیم.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از همه شرکت‌های داخلی که می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند امروز دعوت کردیم و یک سایت بزرگ را به زودی سامان می‌دهیم که در حوزه‌های هتل داری و مترجمی ایجاد شغل کرده و آن هارا در این زمینه جذب کنیم، باید توجه کرد که و رفتار خوب با گردشگران سلامت بسیار مهم است.

وی بیان کرد: آمدن سرمایه و تبادل فرهنگی از جمله اهداف طرح توریسم درمانی است و گردشگری در اشتعال و وضع فرهنگی ما نقش ویژه ای دارد و بازار ۴۳۹ میلیون دلاری در گردشگری سلامت در سال ۲۰۲۲ پیش بینی شده است.

ربیعی ادامه داد:سالانه در جهان 10 میلیون نفر گردشگر وجود دارد که از این میزان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حوزه توریسم درمانی هستند و کشور هند در جذب گردشگر سلامت پیشتاز است.

وی افزود: گردشگری مذهبی و طبیعت گردی در کنار گردشگری سلامت با یکدیگر هم افزایی کنند .

ربیعی تاکید کرد: هزینه درمان در کشور پایین است و بسیاری از مردم دنیا به همین دلیل برای درمان به ایران می آیند.

ربیعی اعلام کرد: در گردشگری سلامت باید شبکه های مختلفی برای سکونت گردشگران ایجاد کنیم و در جلسه شورای معاونت بهداشت بحث گردشگران سلامت و اشتعال این حوزه مطرح شده است.

وی یاد آور شد: گردشگری سلامت در ایران حدود ۲۵ درصد رشد داشته و ما باید علم گردشگری را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار