درویش در مراسم افتتاح خط 8 مترو:

مردم شهر پرند هم حق استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند/ نیازمند یک هزار دستگاه واگن هستیم

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: اگر دولت مساعدت مالی کند در ۵ ماه می‌توانیم خط ۸ مترو را به شهر پرند برسانیم.

مردم شهر پرند هم حق استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند/ نیازمند یک هزار دستگاه واگن هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در مراسم افتتاح خط 8 متروی با بیان اینکه این خط 50 کیلومتر طول دارد، اظهار داشت: این خط از حرم امام خمینی شروع و به شهر آفتاب می‌رسد و سپس از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام و بعد هم به شهر پرند ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه از اوایل دولت نهم و دهم اجرای این پروژه بین دو وزارتخانه راه و مسکن تقسیم شده بود، افزود: در اواخر دولت دهم این پروژه از سوی دولت به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه برگردانده شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه این خط 12 پست برق فشار قوی، 9 زیرگذر به اتوبان، 10 کیلومتر مسیر زیرزمینی، 19 دهنه پل بزرگ و 62 کیلومتر ریل‌گذاری شده است، گفت: به طور کلی پروژه خط 8 برای 120 کیلومتر طراحی شده و پتانسیل آن را دارد که با تزریق نقدینگی از سوی دولت به شهر پرند متصل شود.

درویش با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اتصال خط 8 به شهر قم، افزود: قرار است این خط به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات بدهد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران 100 کیلومتر مترو در سال ساخته شد، تصریح کرد: 32 کیلومتر تونل در خط ۶ مترو و همچنین 27 کیلومتر در خط 7 ساخته شده که برای ما افتخار است.

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه به طور کلی خطوط مترو به 200کیلومتر رسیده است، یادآور شد: با افتتاح این خط پروژه مترو تهران بسته شد.

درویش با اشاره به احداث ایستگاه پرند، گفت: اگر دولت مساعدت مالی کند در ۵ ماه می‌توانیم خط 8 مترو را به شهر پرند برسانیم تا مردم هم از حق حمل و نقل ریلی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ساخت یک کیلومتر در مترو 230 میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: هم اکنون در ناوگان حمل و نقل ریلی به 10 رام قطار احتیاج داریم تا بتوانیم مسافران را با شرایط بهتری در خط 8 جابه‌جا کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه چهار سال به صورت شبانه روزی در مترو تهران کار کردیم، افزود: تنها 11 کیلومتر دیگر در خطوط تکمیلی 234 باقی مانده که امیدواریم مدیریت شهری آینده آن را اجرایی کنند.

درویش اضافه کرد:براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به 327 واگن نیازمندیم که باید آن را با هزینه ۲، ۲ هزار میلیارد تومانی خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه به یک هزار واگن مترو نیازمند هستیم، گفت: اگر بتوانیم این واگن‌ها را تامین کنیم ظرفیت جابه‌جایی مسافر به ۲ برابر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۳:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
چرا انقد تاکسی درون شهری کم هست رسیدگی کنین واقعا برای من که خانومم سخته مخصوصا فاز ۳ هیچ امنیتی نداره هیچ ایستگاه تاکسی در فاز ۳ وجود نداره برای ما رفت و آمد سخته خواهش میکنم رسیدگی کنین
آخرین اخبار