دستاوردهای کارگاه اینترنت اشیا در تهران چه بود؟

ماه گذشته، دانشکده پست و مخابرات با مشارکت اتحادیه جهانی مخابرات، نخستین کارگاه آموزشی منطقه‌ای اینترنت اشیا را در تهران برگزار کردند.

دستاوردهای کارگاه اینترنت اشیا در تهران چه بود؟به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس دانشکده پست و مخابرات از اعلام آمادگی و همکاری نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات، برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیا در کشور خبر داد.

وحید یزدانیان، رییس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به بازخورد و دستاوردهای مثبت برگزاری کارگاه آموزشی اینترنت اشیا در تهران، گفت: این کارگاه نخستین رویداد در حوزه اینترنت اشیا بود که با حضور عناصر تاثیرگذار یا همان بازیگران این حوزه یعنی اپراتور، ارایه دهنده و بهره گیرنده از سرویس، بر پا شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه فرصتی فراهم شد تا بازیگران این حوزه با تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات، تعامل خوبی با هم داشته باشند، به طور مثال در زمینه انجام پروژه اینترنت اشیا در حوزه خودرو، نمایندگانی از این حوزه با اپراتورها وارد مذاکراتی شدند که نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

یزدانیان دومین دستاورد این کارگاه آموزشی را رونمایی از نمونه "کیف اینترنت اشیا" عنوان کرد و افزود: درباره مفهوم IOT در کشور بسیار بحث شده است، اما وقتی این موضوع مطرح می شود باید به صورت عینی مشخص شود که منظور ما از اینترنت اشیا چیست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها دوره های آموزشی IOT آغاز شده است، تاکید کرد: در گذشته برای فهم بیشتر مطالب این حوزه "کیفIOT "با قیمت پایه 5 هزار یورو خریداری می شد که به سنسورهای اینترنت اشیا در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و خانه هوشمند مجهز بود و حالا نمونه بومی این کیف آموزشی توسط دانشکده پست و مخابرات از یک سال پیش تهیه و تولید شده است که با رونمایی در این کارگاه آموزشی مورد استقبال خوب شرکت کنندگان قرار گرفت .

وی سومین دستاورد کارگاه آموزشی تهران را تقویت ارتباط داخلی با اتحادیه جهانی مخابرات در این حوزه عنوان کرده و اظهار داشت: نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات در این کارگاه، توان علمی و اجرایی کشور را در حوزه اینترنت اشیا از نزدیک مشاهده کردند؛ فعالیت هایی که فراتر از حد انتظارات آنها بوده است.

یزدانیان افزود: با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از پیشگامان حوزه IOT در دنیا مطرح است، نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات برای همکاری و تبادل اطلاعات برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیا در ایران اعلام آمادگی کردند.

 

انتهای پیام/

برگزاری کارگاه اینترنت اشیاء در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم والا
آخرین اخبار