کرمانشاه؛

عملیات کاوش گنج دره با همکاری باستان شناسان دانمارکی

فرماندار شهرستان هرسین از آغاز عملیات کاوش باستان شناسی در گنج دره شهرستان هرسین با حضور باستان شناسان دانشگاه رازی و کپنهاگ دانمارک خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین هدف از این کاوش را جستجوی آثار زیستی بشری در این محل و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های گردشگری شهرستان هرسین دانست و گفت:این عملیات بر اساس یک طرح ۵ ساله و با همکاری باستان شناسان دانشگاه رازی و کپنهاگ دانمارک و با اعتبارات مصوب کشوری انجام خواهد شد.

شاه آبادی افزود: شهرستان هرسین با دارا بودن مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی برجسته همچون کتیبه بیستون، پارک شهرهرسین، دروازه سنگی، حوض ساعت، قلعه پاقلعه، قلعه سرماج، گوردخمه های اسحاق وند و ده نو، سراب هرسین و سراب بیستون آشکارترین اسناد و نشانه های وجود نخستین تمدن بشری را در خود جای داده است و این ظرفیتی مهم در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و گسترش صنعت توریسم و ایجاد اشتغال در این منطقه است.

وی گفت: آثار تاریخی شهرستان هرسین پروسه ثبت جهانی و جهانی شدن را خواهند پیمود و در این راه اقدامات مهمی صورت گرفته است که می توان به مرمت پارک تاریخی شهر هرسین و آغاز عملیات کاوش باستان شناسی در گنج دره اشاره کرد.

 شهرستان هرسین  در45 کیلومتری جنوب شرقی کرمانشاه قرار دارد که آثار به جای مانده از دوره ساسانیان در مرکز شهر هرسین آثار بازمانده از قلعه باستان در روستای سرماج و … از این دیار چهره ای تاریخی را ترسیم کرده است.

 

انتهای پیام/ز

کاوش باستان شناسی گنج دره هرسین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.