عربستان برای جبران شکست در یمن دست به دامن سربازان کشورهای آمریکای لاتین شد

با توجه به فرار نظامیان سعودی از میادین جنگ در یمن و ناتوانی آنها در رو در رو شدن با نیروهای انصارالله، این رژیم از سربازانی از کشورهای آمریکای لاتین برای این جنگ استفاده می‌کند.

عربستان برای جبران شکست در یمن دست به دامن سربازان کشورهای آمریکای لاتین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، با توجه به دستاوردهایی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن محقق کرده اند، گزارش‌های رسانه های غربی کمک گرفتن ارتش سعودی از مزدورانی از کشورهای آمریکای لاتین برای جنگ در یمن را فاش می کند. زیرا نظامیان سعودی در مقابل هر پیشروی میدانی از سوی نیروهای یمنی از صحنه درگیری می‌گریزند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی گفت: در مرزهای عربستان سعودی و یمن سربازان و افسران سعودی خود را از میدانهای نبرد دور می کنند.

این واقعیت را پایگاه اینترنتی آمریکایی میدل ایست آی که ویژه خاورمیانه است، منتشر کرده است. مقاله‌نویس این روزنامه با استناد به شاهدان عینی و شهروندان یمنی که برای دفاع از مرزهای سعودی مجبور شده اند، نوشت: از مصاحبه های مزدوران سابق این طور نتیجه می توان گرفت که عربستان سعودی در برهه اخیر به افزایش ساماندهی نظامی مزدوران خود در جنوب یمن پرداخته است تا در درگیریهای مرزی بجنگند، این اقدام رژیم سعودی برای جبران ناتوانی نظامیان سعودی در جنگ یمن است.

این منابع به پایگاه میدل ایست آی تاکید کردند ریاض از اعزام نظامیان سعودی به خطوط مقدم جنگ یمن ناتوان است. این در حالی است که این رژیم جنگ تحمیلی یمن را که به بدترین بحران و فاجعه انسانی در خاورمیانه تبدیل شده به راه انداخته است میلیونها نفر از مردم یمن در معرض گرسنگی قرار دارند و صدها هزار نفر نیز در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند.

گزارش میدل ایست آی با گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سال 2015 نیز تایید می شود. زیرا در این گزارش آمده است ارتش سعودی که در آن مزدوران بیگانه نیز می جنگند رو به فروپاشی است.

این در حالی است که اکثر مزدورانی که در کنار نظامیان سعودی در ارتش این رژیم می جنگند تبعه کشورهای کلمبیا، پاناما و السالوادور هستند. از سوی دیگر شو مالوت، مولف کتاب مزدوران جدید تاکید کرد مزدوران کسانی هستند که کشورهای ثروتمند را در هر جنگی که بخواهد کمک می کنند.

 

انتهای پیام/

 

جنگیدن سربازان آمریکای لاتین برای عربستان در یمن

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار