طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان اجرا می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:طرح کشوری «نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان» (نماد) در سال جاری طراحی و اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان، موسوم به " نماد " در راستای اجرای اقدامات مهم پیشگیرانه در حوزه سلامت اجتماعی که در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی کشور محول شده است طراحی و پیاده سازی می‌شود.


وی افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء مهارت‌های زندگی، توانمند سازی و اجتماع پذیر کردن کودکان و نوجوانان و آموزش مهارت‌های ارتباطات اجتماعی از جمله تحمل نقد  است که در این حوزه با تدوین متون درسی گام‌های اجرایی مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.


معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به تشریح اقدامات این سازمان در بحث مقابله نیز پرداخت و گفت: هم اکنون مهمترین شبکه سلامت اجتماعی کشور در قالب مرکز فوریت‌های اجتماعی در شهر‌های مختلف دایر است که نجات بیش از ٩ هزار و ٥٠٠ آسیب دیده اجتماعی از اقدام به خودکشی در سال‌های ٩٤ و ٩٥ تنها بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.


محسنی بندپی توجه به تربیت کودکان بدسرپرست با تقویت راهبرد حمایت از شبه خانواده‌ها را از دیگر رویکرد‌های سازمان بهزیستی کشور در سال ٩٦ عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حمایت از کودکان بد سرپرست در خانواده‌های نزدیک و محارم این فرزندان اثر بخشی بهتری به دنبال دارد و در این راستا این سازمان از داوطلبان نگهداری کودکان بد سرپرست با برنامه‌های مشاوره‌ای و مالی حمایت می‌کند.


وی تصریح کرد: بر اساس ماده ٨٠ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است با به کارگیری اقدامات همه جانبه نسبت به کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی مهمی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدامات عملی مناسب اجرا کند که در این حوزه سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی ایرانیان، در برنامه ششم توسعه طرح‌های مختلفی اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.