اصفهان؛

مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا وظیفه‌‌ای همگانی است

فرماندار چادگان گفت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا وظیفه‌‌ای همگانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور امروز در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان چادگان با اشاره به پیامدهای سوء قاچاق کالا و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز تا حد زیادی بر اقتصاد جامعه تأثیرگذار است، قاچاق نوعی فرار از قانون و تضعیف اقتصاد داخلی محسوب می‌شود.

وی افزود: قاچاق کالا منجر به کاهش تولید، افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی شده و چرخ اقتصاد کشور را از مسیر درست حرکت خود باز می‌دارد؛ قاچاق کالا یک پدیده شوم و باعث از میان رفتن فرصت‌های شغلی مؤثر می‌شود.

فرماندار چادگان گفت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا تهدیدی جدی برای سلامت تولید و اقتصاد کشور است که اتحاد و انسجام همگانی را می‌طلبد تا همه در این راستا اقدام کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایران خاطرنشان کرد: کاهش تولید داخلی و بیکاری، اصلی‌ترین اثرات مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور است که همه سازمان‌ها باید برای مقابله با این پدیده شوم تلاش کنند.

در ادامه این نشست بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان اظهار داشت: جهت ساماندهی سوخت اداوات کشاورزی و تراکتورهای شهرستان چادگان با همکاری کارشناسان این اداره آمار و اطلاعات اداوات کشاورزی فعال و غیر فعال شناسایی شده و جهت تنظیم ودریافت سهمیه سوخت معرفی می‌شوند تا از قاچاق سوخت جلوگیری شود.

وی افزود: تعداد 88 کیسه کود و سم تاریخ گذشته و قاچاق در شهرستان چادگان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

در این نشست مقرر شد جلسه‌ای با حضور اصناف برگزار و نسبت به فرهنگ‌سازی تولیدات داخلی اقدام شود تا خریداران ضمن تشویق نسبت به استفاده تولیدات داخلی از کالاهای قاچاق جلوگیری واشتغال جوانان فراهم شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار