جهانگیری در دیدار رئیس مجلس قبرس:

ایران برای همکاری با قبرس هیچ محدودیتی قائل نیست/ هیچ مانع قانونی برای همکاری بانکی با ایران وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: هیچ محدودیت قانونی برای كار بانك های اروپایی با ایران وجود ندارد.

ایران برای همکاری با قبرس هیچ محدودیتی قائل نیست/ هیچ مانع قانونی برای همکاری بانکی با ایران وجود نداردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (شنبه) در دیدار رئیس مجلس قبرس كه برای شركت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر كرده است، روابط دو كشور كه ریشه در دو تمدن بزرگ ایران و یونان دارد، توصیف كرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جزء اولین كشورهایی بود كه استقلال قبرس را به رسمیت شناخت و همواره همكاری های خوبی با این كشور داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان همكاری میان دو كشور ایران و قبرس، گفت: تهران برای همكاری با نیكوزیا هیچ محدودیتی قائل نیست و از هر توافقی كه منجر به افزایش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شود استقبال می كند.

وی با تاكید بر اینكه سفر هیات های مختلف در سطوح عالی برای پیگیری اجرای قراردادهای فیمابین باید ادامه یابد، تصریح كرد: پس از توافق برجام فرصت خوبی برای كشورهای اتحادیه اروپا برای توسعه همكاری با ایران ایجاد شده است بطوریكه امروز برخی شركت های بزرگ اروپایی با انتخاب شركای ایرانی به سرعت در حال گسترش فعالیت خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور حل موانع بانكی را عاملی مهم بر سر راه توسعه همكاری های دو كشور ارزیابی كرد و گفت: امروز برخی بانک های اروپایی كه دولتهایشان خواهان همكاری با ایران هستند برای مبادلات تجاری «ال سی» باز و برخی از شعب بانك های ایرانی نیز در آن كشورها كار خود را برای ارایه خدمات آغاز كرده اند.

اسحاق جهانگیری تاكید كرد: هیچ محدودیت قانونی برای كار بانك های اروپایی با ایران وجود ندارد. البته آمریكایی‌ها با فضاسازی یك شرایط روانی بوجود آورده اند كه برخی بانك ها كه با آمریكا زیاد كار می كنند كمی دچار تردید شده اند.

معاون اول رئیس جمهور در عین حال یادآور شد: البته هرجا دولت های اروپایی برای كار با ایران مصمم بوده اند بانكهایشان با ایران راحت تر كار كرده اند و ما انتظار داریم قبرس نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش كند.

وی اظهار امیدواری كرد در سفر آتی هیات تجاری قبرس به ایران، مقامات بانكی آن كشور نیز حضور داشته باشند تا علاوه بر شناسایی بسترهای همكاری تجاری و پیگیری توافقات انجام شده بتوانیم از نظام بانكی قابل قبولی برخوردار باشیم.

جهانگیری برگزاری همایش های مشترك و نیز در صورت لزوم تشكیل كمیسیون مشترک دو كشور را زمینه ساز همكاری های بیشتر ارزیابی و خاطرنشان كرد: چنین نشست هایی می تواند منجر به برطرف شدن موانع اقتصادی،سیاسی و فرهنگی شود.

«دیمیتریس سیلوریس» نیز در این دیدار با اشاره به اینكه دو ملت ایران و قبرس قرنهاست كه با یكدیگر تعامل دارند ، خواستار توسعه همكاری ها در سطوح مختلف شد و گفت : امروز كار و همكاری میان شركت ها و دانشگاه های دو كشور آغاز شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب در مناسبات نیازمند رفع موانع بانكی هستیم.

رئیس مجلس قبرس با اشاره به سفر آتی هیاتی از بازرگانان و تجار كشورش به ایران، گفت: تجار قبرسی از فراهم شدن بستر روابط میان دو كشور استقبال می كنند و اگر مشكلات بانكی مرتفع شود این همكاری ها موثرتر خواهد شد.

وی بازگشایی شعب بانكهای ایرانی در قبرس و یونان را یكی از راه حل های رفع موانع بانكی برشمرد و مذاكره مقامات بانك های مركزی دو كشور در این زمینه را راه گشا خواند.

انتهای پیام/

 دیدار جهانگیری با رئیس مجلس قبرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار