جهانگیری در دیدار رئیس هیئت مدیره كمیسیون اقتصادی اوراسیا:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه محکوم و غیرقابل قبول است

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته ایم و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه محکوم و غیرقابل قبول هستند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه محکوم و غیرقابل قبول استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه 14 مرداد ماه) در دیدار «تیگران سركیسیان» رئیس هیئت مدیره كمیسیون اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: تجربه تحریم ها، ما را بر آن داشت كه به خودكفایی بیندیشیم و امروز توانسته ایم در برخی از محصولات كشاورزی نظیر گندم به خودكفایی دست پیدا كنیم.

وی با اشاره به مذاكرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در خصوص توافق تجارت آزاد، گفت: جمهوری اسلامی ایران و كشورهای عضو اتحادیه اوراسیا فرصت های فراوانی برای توسعه اقتصادی دارند كه می توانند این فرصت ها را در اختیار یكدیگر قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی موانع جزئی در توافق تجارت آزاد ایران با كشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، خاطر نشان كرد: به جز برخی مسائل كوچك، دو طرف در اكثر موضوعات به توافق رسیده اند كه لازم است كمیسیونی فرعی متشكل از دو طرف برای تبادل نظر و رفع اختلاف نظرها تشكیل شود.

وی تصریح كرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم و تحریم های جدید و یكجانبه آمریكا علیه ایران و روسیه محكوم و غیرقابل قبول هستند و در این شرایط ارتقاء روابط با همسایگان و استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا می تواند به حل مشكلاتی كه برای برخی از كشورها به خصوص ایران و روسیه پیش می آید، كمك كند.

رئیس هیئت مدیره كمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند مذاكرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در خصوص توافق تجارت آزاد، اظهار امیدواری كرد هر چه زودتر این توافقنامه نهایی و برای امضاء آماده شود.

تیگران سركیسیان با اشاره به برخی اختلاف نظرها در خصوص موارد جزئی در این توافقنامه، بر ضرورت تبادل نظر و مذاكره بیشتر میان متخصصین و كارشناسان دو طرف برای رفع موانع تأكید كرد.

وی اظهار امیدواری كرد مذاكرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر چه سریعتر نهایی شود و كارشناسان و متخصصین دو طرف به جمع بندی نهایی و توافق دست پیدا كند.

 انتهای پیام/

دیدار جهانگیری با رئیس هیئت مدیره كمیسیون اقتصادی اوراسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار