شهرکرد؛

کاهش ۹ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

صادرات استان چهارمحال و بختیاری با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اسماعیل الله دادی مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: از ابتدای امسال، ۳۳ میلیون و ۴۵۱ هزار دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۲۴ قلم کالا از جمله لوازم خانگی، بادام، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، الیاف، محصولات لبنی، چدن و آهن و فولاد از استان به کشور‌های عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، کویت، گرجستان، ایالات متحده آمریکا و ترکیه صادر شد.

الله دادی اضافه کرد: در این مدت ۴۰ میلیون دلار کالا از کشور‌های خارجی وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: تمرکز صادرات کالا بر کشور عراق، پائین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی برای تولید و صادرات و بالا بودن کرایه حمل کالا‌های صادراتی از جمله مشکلات صادرکنندگان و علل کاهش صادرات در استان است.

در این کارگروه برای ساماندهی و راه اندازی تشکل خاص صادرات کالا ویژه اتحادیه ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال در استان از جمله تعاونی‌های روستایی برنامه ریزی شد.

انتهای پیام/ف

صادرات بیش از ۳۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.