شهرکرد؛

افزایش پنج و 7 دهم درصدی صادرات کالا از کشور

از ابتدای امسال، صادرات کالا از کشور، پنج و 7 دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش پنج و 7 دهم درصدی صادرات کالا از کشور
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به شهرکرد با بیان اینکه در 8 ماه نخست امسال، 28 میلیارد و 17 میلیون دلار کالا و میعانات گازی از کشور صادر شد گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و 7 دهم درصد افزایش دارد.

مجتبی خسروتاج افزود: همچنین در 7 ماهه اول سال جاری، 166 میلیون دلار فرش دستباف و 170 میلیون دلار فرش ماشینی و موکت از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه در این مدت نیز 103 میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی از کشور صادر شده است اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

خسروتاج ادامه داد: صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته 42 میلیارد و 415 میلیون دلار بود که 6 میلیارد و 664 میلیون دلار از این میزان میعانات گازی می باشد.

شرکت در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، نشست خبری و حضور در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.