شهرکرد؛

فعالیت 750 شرکت تجاری در بخش صادرات کالا

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از فعالیت 750 شرکت تجاری در بخش صادرات کالا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: 750 شرکت تجاری در کشور فعال هستند که هر کدام صادرات بالای 10 میلیون دلار کالا انجام می دهند.

مجتبی خسروتاج افزود: وجود این تعداد شرکت و بنگاه تجاری در ایران در حالیست که در آلمان یک هزار شرکت و در اتریش 50 هزار شرکت و بنگاه صادراتی وجود دارد.

وی، ورود بنگاه‌ های تجاری کشور به سطوح بین‌المللی را نیازمند برنامه ریزی و کار جدی دانست.

خسروتاج، رقابتی نبودن شرکت های تجاری را از معضلات صادرات کشور بیان و اضافه کرد: هر استان برای رقابتی شدن در عرصه بین الملل باید برای کالا و خدمات خود هویت ایجاد کند.

وی گفت: تعیین هویت برای استان ها بر اساس یک ویژگی خاص مانند گردشگری، توریسم مذهبی، آبزی پروری، فولاد و محصولات کشاورزی می تواند برنامه ها، اهداف و چشم انداز توسعه ای هر استان را جهت دار کند.

معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با اشاره به لزوم ساماندهی نوع کالا و خدمات در بخش تجارت کشور اضافه کرد: در حال حاضر تجارت جهانی پویا و متحول شده و نوع کالا و رشته های صادراتی دائم در حال تغییر و تحول است.

خسروتاج در پایان تراز تجاری صادرات کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون، صادرات کالا از کشور، پنج و 7 دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، نشست خبری و حضور در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.