شهرکرد؛

صادرات 71 میلیون دلاری کالا از چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون 71 میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 71 میلیون دلار انواع کالا از استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد دارد.

سید نعیم امامی، لوازم خانگی را عمده محصولات صادراتی استان بیان کرد و افزود: خوراک آبزیان، سیمان، کاشی و سرامیک، شیر خشک، چینی آلات بهداشتی، ورق فولادی، بادام، نمد، شکلات، موکت و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از دیگر کالاهاست که به کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، ازبکستان، هند، پاکستان، آذربایجان و کویت فرستاده شد.

وی با بیان اینکه توان صادرات واحدهای تولیدی استان 90 میلیون دلار است پیش بینی کرد: این میزان تا پایان سال جاری به 102 میلیون دلار برسد.

امامی با اشاره به افزایش 58 درصدی میزان معافیت‌ های گمرکی واردات ماشین‌ آلات صنعتی نسبت به سال ‌گذشته اضافه کرد: فعالیت واحد های صنعتی استان مانند صنایع فولاد که در سال جاری به بهره برداری رسیدند نیازمند سرمایه‌گذاری با ارزش افزوده مناسب است.

گفتنی است: در این آیین با حضور مجتبی خسرو تاج معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در شهرکرد، از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری شامل 7 صادر کننده برتر، 4 خادم صادرات و یک ارگان نمونه در بحث صادرات تجلیل شد. 

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار