ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان حکم جایگزین حبس

قاضی شعبه سه کیفری شهرکرد با صدور حکم نوینی در استان، فرهنگ کتابخوانی را به جای حبس ترویج می‌دهد.

آقای خلیلیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد گفت: در شهرستان شهرکرد، قاضی شعبه سه کیفری با صدور حکمی فرهنگی، رویکردی نوین در اصلاح و بازپروری را معرفی کرده است. این حکم که فرهنگ کتابخوانی را به جای مجازات حبس ترویج می‌دهد، نشان‌دهنده تغییر نگرش در نظام قضایی و تلاش برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

وی افزود: این اقدام در پی تفاهم‌نامه‌ای معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس، صورت گرفته است.

خلیلیان این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه شود و به عنوان یک رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه عمل کند.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: از جمله مزایای این دست از احکام، کمک به تأمین منابع مکتوب مورد نیاز کتابخانه‌ها، خرید تجهیزات، تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های فرسوده و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی است که مطابق با شرایط کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام خواهد شد.

خلیلیان افزود: این اقدام که نخستین حکم صادره استان در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان حکم جایگزین حبس است می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار