تبریز؛

ذخیره 80 هزار خون بند ناف در کشور

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی گفت : بیش از 80 هزار خون بند ناف در این مرکز ذخیره و نگهداری میشود.

ذخیره 80 هزار خون بند ناف در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ضرابی در سمینار سلولهای بنیادی در تبریز با بیان اینکه بطور متوسط از یک تا 3 درصد زایمان های زنان در کشور منجر به اخذ خون بند ناف و نگهداری می شود گفت: 80 نوع بیماری در دنیا توسط سلولهای بنیادی قابل درمان است.
وی یادآور شد: سلولهای بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری های مزمن و حاد شامل انواع سرطان ها، تالاسمی، کم خونی مادرزادی و نقص سیستم ایمنی هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماری هایی چون پارکینسون، بیماری های قلبی، کبدی، دیابت، آسیب های نخاعی و سکته در حال انجام است.
وی گفت: نمونه های ذخیره شده محدودیت زمانی ندارد و اینکه زایمان طبیعی باشد یا سزارین تاثیری در خون گیری از بند ناف ندارد، بلکه آنچه که مهم است این است که این عمل بین 3 تا 5 دقیقه نخست زایمان انجام گیرد.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: تاکنون نزدیک به 100 پیوند با استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف در بیمارستان شریعتی انجام شده است.
سمینار سلول‌های بنیادی؛ کاربردها، پتانسیل‌ها و چشم‌انداز با هدف آشنایی بیشتر جامعه پزشکان متخصص و عمومی و به‌ویژه زنان و زایمان و مامایی تبریز برگزار شد.
در این همایش تازه‌های درمان با سلول‌های بنیادی و مزایای استفاده از این سلول‌ها و همچنین استفاده از جفت و مشتقات و پردازش سلول‌ها و استفاده از سلول‌های بنیادی در ارتوپدی و پیوند و HLA و ژنتیک پزشکی و درمان بیماری‌های زنان و زایمان و اخلاق استفاده از سلول‌های بنیادی ارائه شد.  

انتهای پیام/خ

80 نوع بیماری در دنیا توسط سلولهای بنیادی قابل درمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.