استاندار اردبیل؛

نهادهای تربیتی کشور باید برنامه محورانه عمل کنند

استاندار اردبیل گفت: نهاد های تربیتی کشور باید برنامه محورانه عمل کنند تا چالش های اجتماعی در جامعه به بحران تبدیل نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در بازدید از زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی اردبیل اظهار کرد: موفقیت نهادهای تربیتی در اکثر کشورهای دنیا باعث شده بزه و بزهکاری در جامعه آنها کم شود.

وی تصریح کرد: اگر نهادهایی مانند خانواده، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه های ذیربط در این حوزه موفق عمل نکنند و در این زمینه برنامه مدون نداشته باشند در آینده به جامعه هزینه زیادی تحمیل می شود.

استاندار اردبیل با اظهار تاسف از تعداد زندانیان استان و بزه انتسابی به آنها افزود: باید به سوی غنی سازی نهادهای تربیتی و بررسی علل و ریشه بزه و بزهکاری در استان بپردازیم تا در آینده امنیت و آرامش جامعه از سوی بزهکاران سلب نشود.

خدابخش همچنین در بازدید از کارگاه های تولیدی مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استان با بیان اینکه مدیران زندان و مراکز تامینی و تربیتی استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات ارزشمندی انجام داده اند، افزود: ایجاد کارگاهای آموزشی با هدف اشتغال پایدار و اشتغالزایی مولد در داخل و محوطه بازداشتگاه ها گامی مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: حرفه آموزی مددجویان در داخل مراکز تربیتی باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد تا بزهکار بعد از خروج از ندامتگاه و بازداشتگاه به سوی کارآفرینی گام بردارد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه 160 نفر از بزهکاران بعد از آزادی از زندان و ندامتگاه با کمک مسئولین زندان تسهیلات بانکی دریافت کرده و در حال حاضر مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 1100 نفر در ندامتگاه و بازداشتگاه های استان با وجود درآمد خیلی کم در کنار حرفه آموزی به اشتغال مشغول هستند که در این راستا باید سایر مسئولان استانی نیز در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استمرار اشتغال در مراکز تربیتی و ندامتگاه کمک حال باشند.

خدابخش در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقداماتی صورت گرفته و در حال حاضر نیز بسیاری از مددجویان مراکز تامینی و تربیتی از مقاطع ابتدایی حتی تا آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند.

 

انتهای پیام/ح

استمرار حرفه آموزی مددجویان در مراکز تربیتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.