استاندار اردبیل:

ریشه کنی کامل بی سوادی به تنهائی از عهده آموزش و پرورش خارج است

استاندار اردبیل گفت: ریشه کنی کامل بی سوادی به تنهائی از عهده آموزش و پرورش خارج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش،استاندار اردبیل بر عزم و نهضت عمومی برای ریشه کنی بی سوادی تاکید کرد و گفت: ریشه کنی کامل بی سوادی به تنهائی از عهده آموزش و پرورش خارج است و باید همه آحاد جامعه، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد، خیرین و همه دستگاه های فرهنگی با حساسیت به این موضوع ورود کنند.

استاندار اردبیل بر ضرورت آماده سازی کلاس های درس و تسریع در تعمیر و بازسازی مدارس قبل از شروع سال تحصیلی 96-97 تاکید کرد.

خدابخش گفت: آموزش و پرورش فقط آموزشی نیست و باید به کارکرد پرورشی و تربیتی آن نیز توجه جدی شود.

وی افزود: همه دستگاه ها، نهادهای فرهنگی، تشکل های اجتماعی، صداوسیما، رسانه ها و خانواده ها نقش پرورشی و تربیتی مهمی بر عهده دارند اما نقش و وظیفه آموزش و پرورش بسیار مهم، خطیر و تاثیر گذار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش نباید تنها به کارکرد آموزشی متمرکز شود  و از بعد پرورشی و تربیتی غافل بماند .

وی با بیان اینکه شیوه های آموزشی باید متناسب با گسترش تکنولوژی تحول یابد افزود: توسعه روز افزون تکنولوژی و ارتباطات بویژه فضای مجازی،شبکه های اجتماعی، ضرورت تغییر روش های آموزشی و ارائه شیوه های نوین تحصیلی متناسب با تکنولوژی روز را بیش از پیش نمایان می سازد و نقش شهرستان ها و مراکز استان ها در ایجاد توجه و حساسیت به این موضوع جهت برنامه ریزی در سطح ملی تاثیر گذار است.

انتهای پیام/ح

ضرورت توجه جدی آموزش و پرورش به کارکرد پرورشی و تربیتی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.