اردبیل؛

ثبت نام بیش از 21 هزار دانش آموز کلاس اولی در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان اردبیل راهی مدرسه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری افزود:بیش از 21 هزار نفر دانش‌آموز از استان اردبیل با شرکت در سنجش آمادگی تحصیلی در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام خواهند کرد که باید تلاش کنیم با ثبت نام صددر صدی این تعداد مبادی بی‌سوادی را در استان مسدود کنیم.

وی با اشاره به شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان بیان کرد: تمام تلاشمان در استان این است که ثبت‌نام دانش‌آموزان به آسان‌ترین صورت و بدون حاشیه انجام شده و تا آنجا که امکان دارد از حضور اولیا در مدارس اجتناب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 28 درصد مدارس در مرکز استان، 55 درصد در پارس‌آباد و 50 درصد در مشگین‌شهر دونوبته هستند، افزود:پیشنهاد می‌شوددر حد امکان از فضاهای معطل در دیگر فضاهای آموزشی استفاده کنیم تا ضریب بهره‌برداری از فضاها را به یک رسانده و از دو نوبته شدن مدارس به این طریق جلوگیری کنیم.

ناصری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 96 درصد درآمدهای اختصاصی محقق شده است، گفت: 14 میلیون توماندرآمد اختصاصی به آموزش و پرورش استان در سال 96 مصوب شده است که امیدواریمامسال نیزبا مدیریت واحدهای مربوطه این درآمدها محقق خواهد شد.

وی حضور کارشناسان آموزش و پرورش مناطق و نواحی را برای عقد تفاهم‌نامه نیروی انسانی در مرکز استان نوعی برنامه‌ریزی دانست و تصریح کرد: این کار در کنار اینکه یک نوع ابزار کنترل است، در واقع به کارشناسان آموزش داده و آنها به حساسیت نیروی انسانی اشراف پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.