مشهد؛

نصراباد استعداد لازم برای شهرستان شدن را دارد

همه مجوز‌ها وموافقت‌های لازم برای شهرستان شدن صالح آباد اخذ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ جلیل رحیمی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی درجلسه شورای اداری تربت جام گفت:نصراباد استعداد لازم برای شهرستان شدن را دارد وبیشترین آمار ایثارگری وشهدای شهرستان متعلق به بخش نصراباد هست ومسئولان در نزد خداوند مدیون هستند که برای مردم این منطقه کار وتلاش نکنند.

وی افزود: همه مجوز‌ها وموافقت‌های لازم برای شهرستان شدن صالح آباد اخذ شده است و امیدواریم با اعلام شدن آن در هفته‌های آتی آرزوی چندین ساله مردم محقق شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود ۲۰۰ کیلومتر راه خاکی روستایی که شاخص استان را در توسعه راه‌ها عقب نگه داشته است برای رفع حل این مشکل ۸ میلیارد تومان اعتبار لازم هست که ۵۰ درصد آن از طریق اوراق قرضه تامین اعتبار شده است.

علی رستمی فرماندار شهرستان تربت جام گفت: اقتصاد مشکل اصلی ماست، اما مسائل اجتماعی باید مورد توجه جدی‌تر قرار بگیرند ورسالت اصلی همه هست که برای ایجاد همدلی و وحدت تلاش کنیم.

وی افزود: ناحیه صنعتی نصراباد صد در صد آماده سرمایه گذاری هست و دولت مشوق‌های خوبی برای توسعه وسرمایه گذاری برای نواحی روستایی اختصاص می‌دهد.

فرماندار تربت جام گفت: برای رفع مشکل کم آبی در روستا‌های کاریزنو، مومن آباد وتمام روستا‌های کوهپایه‌ای بخش نصراباد پیگیر جذب اعتبار هستیم و همچنین دادگاه عمومی در نصراباد به زودی راه اندازی خواهد شد.

حجت السلام توکلی امام جمعه نصراباد ومولوی جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام درادامه این جلسه وحدت وهمدلی را شاخص اصلی منطقه جام عنوان کردند وخواستار تلاش بیشتر مسئولان برای خدمت به مردم این منطقه شدند.

مولوی جامی الاحمدی تاکید کرد:نصراباد وصالح اباد هردو مستحق تبدیل به شهرستان شدن را دارند تا زمینه توسعه آن‌ها بیشتر فراهم شود.

در این جلسه محمودی رئیس بنیاد مسکن شهرستان تربت جام خواستار جدی گرفتن مقاوم سازی مسکن در روستا‌ها شد وگفت: در ده سال پیش تنها ۲ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم بودند که در حال حاضر به ۱۶ درصد رسیده است.

یوسفی رئیس اداره آب وفاضلاب روستایی هم در ادامه این جلسه گفت:با وجودی که ۴ طرح آب رسانی ازاعتبارات ملی در حال اجرا هست، اما هنوز ۴۱ روستا در تربت جام با تانکر آب رسانی می‌شود وپیش بینی شده آّب تعدادی از روستا‌های بخش نصراباد از مجتمع آب رسانی بزد تامین شود.

بخشدار نصراباد در این جلسه بزرگترین مشکل منطقه را بیکاری ونبود اشتغال عنوان کرد وگفت: نبود واحد‌های صنعتی افت شدید منابع آب زیر زمینی و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی ودامداری باعث تشدید بیکاری شده است.

قربانی از تاخیر چند ساله در راه اندازی بیمارستان نصراباد انتقاد کرد وخواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای تکمیل وتجهیز این مرکز درمانی شد.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار زمین کشاورزی و کسب رتبه برتر استانی در تولید گندم وبعضی دیگر محصولات کشاورزی خواستار حمایت بیشتر از کشاورزان و گسترش صنایع تبدیلی در بخش نصراباد شد.

انتهای پیام//س. ج.


بزرگترین مشکل منطقه نصرآباد را بیکاری و نبود اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.