کرباسچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضویت دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب گام بزرگی نیست

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: عضویت دو دبیرکل استانی و ملی در کمیسیون ماده ده گام بزرگی برای احزاب نیست.

کرباسچی"غلامحسن کرباسچی" دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عضویت دو نفر از دبیران کل احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ده احزاب اظهار داشت: عضویت بدون حق رأی دبیران کل استانی و ملی در کمیسیون ماده ده احزاب روش مناسبی نیست.

وی ادامه داد: عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب برای در جریان قرار گرفتن نمایندگان احزاب است و گام بزرگی برای احزاب محسوب نمی شود.

کرباسچی اضافه کرد: اصولا با نگاهی که به احزاب در قانون وجود دارد، نمی‌توانیم مجموعه حزبی فعالی در کشور داشته باشیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: به جای اینکه احزاب برای مطلع شدن از سابقه افراد به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند باید به ماهیت، فعالیت، جایگاه، خط و مشی احزاب در میان مردم و  برنامه‌ای که برای اداره کشور دارند،  توجه شود.

وی ادامه داد: کوپن دادن به چند نفری که حزب تشکیل داده‌اند در جهت گسترش احزاب نیست بلکه منجر به تضعیف آن می‌شود و مجموعه‌های بسیار کوچک و پراکنده بدون هرگونه قدرت سیاسی و اجتماعی شکل می‌گیرند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه حزب باید مرامنامه و اسناسنامه مشخص و متفاوتی نسبت به بقیه داشته تا در سطح کشور با داشتن یک جریان فکری مردم از آن استقبال کنند، گفت: اینکه  انجمن‌ها و گروه‌های کوچک را به اسم حزب تغییر نام بدهیم نه تنها در جهت تقویت احزاب و سازمان دهی آنان برای یک نظام حزبی قوی نیست، حتی جریانی ضد حزبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید احزاب کیفیت داشته باشند نه کمیت، ادامه داد: تولید احزاب همچون تولید دمپایی نیست که بگویم میزان تولید را افزایش داده‌ایم، احزاب باید کیفیت مطلوب داشته باشند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: متاسفانه قانون احزاب به تولید انبوه گروه‌ها و جمعیت‌ها با مجوزهای قانونی منجر  شده است، اینکه چهار پنج نفر با هم رفیق شوند و مجوز تشکیل حزب بگیرند کار حزبی به حساب نمی آید.

انتهای پیام/

 

واکنش کرباسچی به عضویت نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای اژه ای فامیلیت دوباره پیداش شد
آخرین اخبار