ایندیپندنت خبر داد؛

گرمایش جهانی عامل خودکشی حدود ۶۰ هزار کشاورز هندی

کشاورزان هندی یکی از مهمترین اقشار این کشور هستند که از پیامد‌های تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی آسیب دیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد گرمایش جهانی، خشکسالی، طوفان و قحطی ناشی از تغییرات آب و هوایی یکی از عوامل اصلی افزایش آمار خودکشی کشاورزان هندی است.

طبق این مطالعات به ازای افزایش یک درجه‌ای دمای هوای بالای ۲۰ درجه سانتی گراد در هند، به طور متوسط ۶۷ هندی خودکشی کرده اند.

پژوهشگران آکادمی ملی علوم هند هشدار دادند به طور متوسط تا سال ۲۰۵۰ میلادی دمای هوای بیشتر شهر‌های هند ۳ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد و این به معنای رشد آمار مرگ و میر و خودکشی در این کشور است.

کشاورزان هندی یکی از مهمتر اقشار این کشور هستند که از پیامد‌های تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی آسیب دیده اند. تغییر الگو‌های مناسب آب وهوا برای کشاورزی خسارات گسترده‌ای به کشاورزان هندی وارد کرده است. بسیاری از کشاورزان هندی که تنها منبع تامین هزینه‌های زندگی‌شان کار روی زمین کشاورزی است به واسطه خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی همچون سیل، طوفان، خشکسالی و... خودکشی کرده اند.

بررسی‌های اداره ثبت جرائم هند نشان می‌دهد طی ۳۰ سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار کشاورز هندی به دلیل نابودی زمین هایشان در نتیجه تغییرات آب و هوایی خودکشی کرده اند. این آمار از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۳ ثبت شده است.

«ویکرام پاتل»، روانپزشک هندی و متخصص بهداشت روان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، آمریکا معتقد است مقابله با تغییرات آب و هوایی مشکل است، اما‌ این بدان معنا نیست که اقدامی برای جلوگیری از خودکشی کشاورزان ناامید که زمین و محصولاتشان را از دست داده اند نمی‌توان انجام داد.

بنابر گزارش هواشناسی هند میزان بارش‌ها در این کشور بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر حدود ۴ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

افزایش آمار خودکشی کشاورزان هندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار