انتقاد شدید استیون هاوکینگ نسبت به سیاست‌های ترامپ در خصوص تغییرات آب و هوایی

«استیون هاوکینگ» نسبت به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از معاهده آب و هوایی پاریس و خطر نابودی کره زمین هشدار داد.

استیون هاوکینگ: اقدامات ترامپ زمین را در معرض دمای ۲۵۰ درجه و باران‌های اسیدی قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «استیون هاوکینگ»، فیزیکدان و نظریه پرداز معروف عصر حاضر هشدار داد تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از معاهده آب و هوایی پاریس می‌تواند زمین را به ورطه نابودی بکشاند.

او در مصاحبه با بی بی سی گفت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند و زندگی نسل بعدی انسان‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد. زمین به نقطه اوج گرما نزدیک می‌شود. دمای بالایی که غیرقابل برگشت است. اقدامات ترامپ در زمینه احیای صنعت زغال سنگ، کره زمین را در آستانه نابودی قرار می‌دهد و زمینه تبدیل شدن کره زمین به سیاره‌ای شبیه به زهره که دمای آن ۲۵۰ در جه سانتی گراد است و همواره در آن باران اسیدی می‌بارد را فراهم می‌کند.

هاوکینگ معتقد است تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین خطرات حال حاضر است که با اقدامات اساسی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

دونالد ترامپ ماه گذشته با خروج از معاهده آب و هوایی پاریس که به امضای ۲۰۰ کشور جهان رسیده، به شعار انتخاباتی خود جامه عمل پوشاند. وی همچنین به دنبال احیای صنعت زغال سنگ است که مهمترین عامل در افزایش گرمایش جهانی محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا معقتد است موضوع گرمایش جهانی حقه‌ای است که چینی‌ها برای محدود کردن اقتصاد آمریکا پیش کشیده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار