بازداشت 7 معترض به سیاست‌های آب و هوایی ترامپ

پلیس آمریکا دست‌کم 7 تن را که به سیاست‌های آب و هوایی رئیس‌جمهور این کشور اعتراض کرده بودند، دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ پلیس آمریکا دست کم 7 نفر از اعضای گروه «صلح سبز» که در اعتراض به سیاست‌های زیست محیطی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پارچه نوشته‌ای را روی نمای بیرونی یکی از هتل‌های وی در شهر شیکاگو از توابع ایالت ایلینوی نصب کرده بودند، بازداشت کرد. اعضای گروه صلح سبز با تجمع مقابل برج ترامپ در شیکاگو و نصب پارچه نوشته‌ی بزرگی که روی آن جمله «مقاومت کنید، دفاع کنید» نقش بسته بود از سیاست‌های آب و هوایی ترامپ انتقاد کردند.

بازداشت 7 عضو گروه صلح سبز در اعتراض به سیاست‌های آب و هوایی ترامپ


گروه صلح سبز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما می‌خواستیم نشان دهیم که مردم آمریکا همچنان به مقاومت خود در برابر سیاست‌های رئیس جمهور ترامپ و دفاع از کشور خود و سیاره زمین، ادامه خواهند داد.

ترامپ، پس از آن که در ماه ژوئن امسال اعلام کرد آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس - که هدف آن مقابله با تغییرات آب و هوایی زمین است - خارج خواهد شد، تحت انواع فشار‌ها و انتقادات قرار گرفته است.

دونالد ترامپ ماه گذشته با خروج از معاهده آب و هوایی پاریس که به امضای 200 کشور جهان رسیده، به شعار انتخاباتی خود جامه عمل پوشاند. وی همچنین به دنبال احیای صنعت زغال سنگ است که مهمترین عامل در افزایش گرمایش جهانی محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا معتقد است موضوع گرمایش جهانی حقه‌ای است که چینی‌ها برای محدود کردن اقتصاد آمریکا پیش کشیده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار