مرکز داده شماره یک دولت با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد

مرکز داده شماره یک دولت صبح امروز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی شد.

مرکز داده شماره یک دولت با حضور وزر ارتباطات رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات صبح امروز (10 مرداد) با حضور در سازمان فناوری اطلاعات مرکز داده شماره یک دولت را رونمایی کرد.

رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، بر اساس تکلیف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، افتتاح مرکز داده  را یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در این دوره خواند که امروز مرکز داده شماره یک دولت افتتاح شد.

وی درباره عملکرد و کارایی این مرکز داده اعلام کرد: در این مرکز داده سرویس های اصلی دولت الکترونیک نگهداری می شود و همچنین میزبانی و ارایه خدمت می کند. در حقیقت مرکز داده های دولت، عضوی از مرکز ملی تبادل اطلاعات است و با پهنای باند و با امکانات زیرساختی مناسبی که در این مرکز فراهم شده است؛ مهمترین سرویس ها در این مرکز ارایه می شود .

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این مرکز امکان پاسخگویی به تمام نیازهای کشور برای تبادل اطلاعات و سرویس های الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است. مرکز داده یک مرکز مونیتورینگ و کنترل و پایش شبانه روزی است که بر اساس آن تمام درگاه های دولت پایش می شوند و سرویس های ارایه شده توسط دولت، ارزیابی و تحلیل کیفیت می شود.

لازم به ذکر است به زودی نسخه موبایلی دولت الکترونیک با عنوان دولت همراه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

افتتاح مرکز داده شماره یک دولت با حضور محمود واعظی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار