وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری :

منطقه اقتصادی پیام فرودگاه مسافربری می شود/ شرکتهای دانش‌بنیان عامل ثروت‌آفرینی در دنیای امروز

وزیر ارتباطات از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به فرودگاه مسافربری خبر داد.

منطقه اقتصادی پیام فرودگاه مسافربری می شود/ شرکتهای دانش‌بنیان عامل ثروت‌آفرینیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به  اهمیت اتصال مراکز مختلف کشور به دانشگاه‌ها، گفت: باید مثلث دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در اولویت کارها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت نباید نقش تصدی گری را بازی کند، نقش دولت هدایت و نظارت است، بخش خصوصی باید در انجام امور ورود کند زیرا علاوه بر منافع خودش منافع مردم را نیز تامین خواهد کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه متاسفانه همیشه از مفید بودن رابطه صنعت و دانشگاه سخن گفته شده اما هیچگاه نگاه عملی و درستی صورت نگرفته است، اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز علمی مورد غفلت واقع شده اند، در حالی که  نوآوری و دانش بنیان بودن مزیت های مهم این مراکز است و بر همین اساس راه را  برای پیشرفت روشن کرده و باز خواهند کرد.

واعظی افزود: ارتباط تنگاتنگ دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها باید در اولویت های دولت دوازدهم باشد زیرا همسویی این سه ضلع می تواند کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وزیر ارتباطات درسخنانش در مراسم  افتتاح پارک علم و فناوری به همجواری این پارک  با استان البرز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پتانسیل های خوبی اعم از نیروی متخصص، مراکز صنعتی، مراکز پیشرو خدمات، مراکز علمی و تحقیقاتی و ... در استان البرز وجود دارد و من وعده می دهم هر چه بیشتر  دستگاه های مختلف با این استان همکاری داشته باشند ، ما نیز  زیرساخت های دولت الکترونیک  را در استان البرز فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات علم و فعالیت های دانش بنیان را در دنیای امروز عامل ثروت آفرینی خواند و گفت: آمارها حاکی از آنست که از 10 شرکت برتر دنیا تعداد بسیاری در حوزه ICT مشغول به فعالیت هستند.

واعظی همچنین به ایجاد کریدور علم و فناوری اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون پنج کریدور در کشور فعال است، اعلام کرد: یکی از کریدور ها از تهران آغاز و تا مجموعه فرودگاهی پیام در استان البرز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت فرودگاه پیام در استان البرز راه اندازی شهرک ICT در دستور کار قرار گرفته و به دنبال این هستیم که مجموعه فرودگاهی پیام مکمل پارک علم و فناوری باشد که امروز افتتاح شد.

آماده شدن بستری مناسب در فرودگاه پیام برای ایچاد اشتغال و رونق اقتصادی خبر دیگری بود که وزیر ارتباطات در این مراسم ارائه داد و گفت: امیدواریم با نگاه های مثبت از شرایط منطقه ویژه اقتصادی پیام استفاده بهینه شود.

واعظی افزود: در شورای معاونین نیز تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی پیام به فرودگاه پیام تصویب شد و امید می رود با این کار شاهد رونق بیشتر در این منطقه باشیم.

انتهای پیام/


شهرک ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه اندازی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار