واعظی در افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات:

کم فروشی تعرفه باور غلطی است/ کاربران برای تامین امنیت اطلاعات از پیام رسان های بومی استفاده کنند

وزیر ارتباطات از مردم خواست برای تامین امینت اطلاعاتشان در فضای مجازی، از شبکه های بومی استفاده کنند.

کم فروشی تعرفه باور غلطی است/ برای تامین امنیت اطلاعات از پیام رسان های بومی استفاده کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: در زمانی که مسئولیت وزارت ارتباطات را پذیرفتم دو مساله‌ی عقب ماندگی کشور در حوزه ICT و پروژه بر زمین مانده شبکه ملی اطلاعات مورد توجه ویژه قرار گرفت که البته هر یک نیازمند تامین زیرساخت‌های اساسی بود.

وی ادامه داد: برای تمامی جوانب راه اندازی شبکه ملی اطلاعات همچون امنیت، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

واعظی با بیان اینکه شبکه انتقال کشور از ابتدا تا قبل از دولت یازدهم 900 گیگابایت بود که هم اکنون این میزان 11 برابر شده و بیش از 11 شهر در کشور بهره مند از نسل سوم تلفن همراه و 28 هزار روستا به اینترنت متصل هستند و امید می رود تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار به اینترنت متصل شوند.

وزیر ارتباطات گفت: کمبود ما در حوزه ICT که از دغدغه های رهبری معظم انقلاب نیز هست، محتوای فاخر بوده که باید به انجام برسد و خوشبختانه در این حوزه شروع خوبی داشته ایم.

وی با ارائه آمار پنهای باند کشور مبنی بر اینکه در هشت ماه اخیر میزان پهنای باند 15 برابر شده است، اظهار داشت: تلاش ما این است که برنامه نویسان، ایده پردازان، تولیدکنندگان و محتوا و افراد فعال در این بخش از حمایت های مناسب برخوردار باشند.

واعظی ادامه داد: امروز دیگر نگران زیرساخت نیست، بلکه باید تلاش کرد از بخش زیرساخت به قانونگذاری صحیح و تشویق کننده روی آوریم و قوانین مانع را برداریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به گلایه مردمی به موضوع تعرفه ها، تصریح کرد: کم فروشی در بخش تعرفه ها باور اشتباهی است که در بین مردم رایج شده و تصمیم گیری ها بر این اساس است که تعرفه استفاده از شبکه داخلی نصف تعرفه بین المللی باشد، همچنین بر طبق برنامه ریزی ها تصمیم گرفته شد کاربران اینترنت بر اساس میزان مصرف و سرعت موردنیازشان بتوانند حجم اینترنت خریداری کنند و ما در این بخش محدودیت های داخلی را نیز برطرف کرده ایم.

کسب و کارهای اینترنتی در شبکه ملی اطلاعات اولویت دیگری بود که واعظی به آن پرداخت و اظهار داشت: تعداد استارت آپ های حاضر در نمایشگاه الکامپ از 80 عدد در سال 94 به 480 استارت آپ در سال جاری رسیده است.

نکته دیگری که واعظی در سخنان خود به آن اشاره کرد به بحث زیرساخت ها و حضور بخش خصوصی در حوزه ICT اختصاص داشت، وی در این باره گفت: آنچه باید از سوی وزارت ارتباطات در خصوص زیرساخت و بخش خصوصی انجام میشد، محقق شده است و از این پس برای تسهیل کارها مجلس، شورای عالی فضای مجازی و قوه قضائیه ورود کنند.

وی تاکید کرد: اگر به فضای کسب و کار دیجیتال اعتماد کنیم در آینده شاهد اشتغال زایی بیش از 100 هزار شغل خواهیم بود.

واعظی همچنین به اقدامات صورت گرفته در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، افتتاح پروژه های بخش خصوصی و... موجب روند تکمیل پازل شبکه ملی اطلاعات خواهد شد.

وزیر ارتباطات از بهره برداری فاز سوم دولت الکترونیک تا پایان دولت یازدهم خبر داد و اعلام کرد: ما نمی توانیم نیازهای کشور را به شبکه های اجتماعی سپرد، برخی تبلیغ می کنند که نباید از شبکه های بومی استفاده کرد درحالی که من از مردم می خواهم برای تامین امنیت خودشان در فضای مجازی به شبکه های اجتماعی بومی روی آورند.

انتهای پیام/

درخواست وزیر ارتباطات برای استفاده از پیام رسان های بومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار