مشهد؛

مشهد میزبان کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت

چهارمین کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

مشهد میزبان کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ دکتر نوشین محتشم دبیر علمی چهارمین کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت در نشست خبری گفت: در مدت زمان فراخوان این کنگره ۱۶۰ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۷۰ مقاله در بخش سخنرانی و ۷۰ مقاله نیز در بخش پوستر پذیرفته شده است.

وی پاتولوژی را از پایه های علم پزشکی عنوان کرد و افزود: ارتباط موثر و تنگاتنگ میان این دو رشته موجب شناسایی به موقع بیماران و درمان موثر خواهد شد.

استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دندان پزشکان عمومی، متخصصین و رزیدنت ها را از گروه های هدف این کنگره برشمرد و گفت: ایمونوپاتولوژی حفره دهان، پاتولوژی مولکولار و ژنتیک ضایعات سر و گردن، دندانپزشکی قانونی، سلول های بنیادی و ضایعات سر و گردن، بازسازی ضایعات سر و گردن با رویکرد آسیب شناسی، مطالعات فراساختاری میکروسکوپ الکترونی، بیوپسی و سیتوپاتولوژی سر و گردن، اپیدمیولوژی و نقش عوامل محیطی در ضایعات سر و گردن، انکولوژی سر و گردن، پاتولوژی استخوان و بافت نرم، غدد بزاقی و ضایعات ادنتوژنیک پاتولوژی و تعاملات بین رشته ای و پاتولوژی و مطالعات حیوانی از جمله محورهای این کنگره به شمار می رود.

دکتر قره چاهی دبیر علمی نخستین کنگره دندانپزشکی ایران شاخه خراسان نیز در این نشست گفت: در مدت فراخوان این کنگره ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۵۵ مقاله در بخش سخنرانی و ۵۰ مقاله نیز در بخش پوستر پذیرفته شده است.

وی افزود: برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی و ۲۵ پانل تخصصی از دیگر بخش های این کنگره به شمار می رود و به طور مجموع ۸۰ سخنران از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

دبیر علمی نخستین کنگره دندانپزشکی ایران شاخه خراسان گفت: برگزاری این کنگره ها فرصت مناسبی برای انتقال جدیدترین روش ها و دستاوردهای علم دندان پزشکی به شمار می رود.

وی افزود: اخلاق حرفه ای و حقوق متقابل بیمار و دندانپزشکی، تکنیک های نوین دندان پزشکی مبتنی بر کارگاه های آموزشی، مبانی زیبایی در دندان پزشکی، ارتباط بین رشته ای و نقش ارجاع در دندان پزشکی، نگهداری دندان یا ایمپلنت، بایدها و چالش ها، جایگاه اقتصاد و فرهنگ در سلامت دهان و دندان و دندان پزشکی و محیط زیست از جمله محورهای این کنگره است.

انتهای پیام// م.م

مشهد میزبان دو همایش پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار