کولایی مطرح کرد؛

رویکرد سیاسی مشکل تهران را حل نمی‌کند/ حضور بنده به عنوان یک زن در میان نامزد‌های شهرداری پوششی نیست

نامزد شهرداری تهران گفت: انتخاب مدیران باید براساس شایستگی، توانمندی و پاکدستی باشد.

رویکرد سیاسی مشکل تهران را حل نمی‌کند/ حضور بنده به عنوان یک زن در میان نامزد‌های شهرداری پوششی نیستبه گزارش خبرنکار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهه کولایی نامزد شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه مدیریت شهری و شهرداری تهران اظهار داشت: جنسیت در رشد و توسعه اهمیت ندارد، می‌توانیم از اختصاص ظرفیت ٣٠ درصدی زنان شایسته در مدیریت شهری بهره‌مند شویم.

وی افزود: بحران حاشیه نشینی در تهران یک موضوع امنیتی شده و باید تدبیری اساسی برای آن اتخاذ و اعمال شود.

این نامزد شهرداری تهران گفت: به عنوان یک شهروند و همچنین استاد علوم سیاسی دغدغه حل مشکلات مردم در حوزه شهری را داشتم، بنابراین به این عرصه بر حسب احساس تکلیف وارد شدم. بنده نگاه سخت افزاری به شهر و ساخت تونل و اتوبان را دغدغه مردم نمی‌دانم.

کولایی در ادامه تصریح کرد: وقتی اصلاح طلبان شورا را بدست گرفتند وظیفه خود دانستم که تجربه و علم خود را در اختیار آن ها قرار دهم. البته حجم زیادی از مطالعات و پژوهش‌ها وجود دارد، اما استفاده نمی‌شود و ارتباط بین شهرداری و دانشگاه‌ها ضعیف است.

وی افزود: سهم بسیار ناچیزی به مدیریت زنان اختصاص داده شده و ورود بنده در بین نامزد‌های شهرداری نقطه عطفی برای تغییر این نگاه است که مردان می‌توانند و زنان نمی‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و باید به تدریج این نگاه تغییر کند.

این نامزد شهرداری تهران گفت: رشد و توسعه انسان‌ها و جوامع را باید بر اساس توانمندی‌ها سنجید و نه بر اساس جنسیت.

کولایی تصریح کرد: همانطور که نقش اساسی زنان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم، در حال حاضر نیز برای اصلاح نگرش جامعه نسبت به زنان به ویژه در حوزه مدیریت کلان باید تلاش کنیم.

وی افزود: باید تعاملی سازنده و مثبت میان شهرداری، شورای شهر و همچنین سایر نهاد‌های مختلف شکل گیرد تا در نهایت به حل معضلات و مشکلات بیانجامد.

این نامزد شهرداری تهران گفت:مدل‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی فراوانی در دنیا برای مدیریت شهری وجود دارد و به وسیله دیپلماسی شهری می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

کولایی تصریح کرد: میزان بدهی شهرداری که چیزی بین ٢٠ تا ٦٠ هزار میلیارد تومان گفته شده باید راستی آزمایی شود. ما مدیران مالی لایقی داریم که می‌توانند این موضوع را حل کنند.

وی افزود: رویکرد سیاسی به شهرداری مشکلات را حل نمی‎کند و باید نگاه شایسته سالاری و تخصص محوری را در مدیریت شهری بکار گیریم.بدنه شهرداری ناکارآمد نیست و هر مدیری که پاکدست و کارآمد باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد حتی اگر در نکاه سیاسی با ما هم نظر نباشد.

این نامزد شهرداری تهران گفت: نباید کار فرهنکی را به تبلیغات کاهش داد، ما نیازمند استفاده بهینه از مراکز فرهنکی هستیم و نباید مراکز فرهنکی در اختیار پیمانکاران و افرادی که دید تجاری و اهدافی در جهت کسب سود و منافع دارند، قرار گیرد.

کولایی تصریح کرد: باید زاویه دید سیاسی را جای دیکر استفاده کرد به ویژه در مدیریت‌های تخصصیبرای اصلاح ساختار‌ها و تغییر وضع موجود باید پذیرفت این روند به سرعت در دسترس قرار نمی‌گیرد.

وی در خصوص صحبت‌های مرعشی و شایعات مبنی بر پوششی بودن گفت:ما براساس تکلیف و وظیفه آمده ایم و از طرف منتخبان موظف به ارائه برنامه شده ایم تا برنامه ها در معرض دید و بررسی قرار گیرد و بعد از آن دوستان منتخب انتخاب کنند که کدام نامزد و برنامه مناسب‌تر برای گزینه شهرداری هستند.

این نامزد شهرداری تهران افزود: در بخش‌های مختلف می‌توانیم از ظرفیت زنان استفاده کنیم، شرایط برای اختصاص ٣٠ درصد سهم مدیریتی در شهرداری تهران برای زنان شایسته وجود دارد.

کولایی در ادامه گفت: برخی از دوستان شاید از ادامه مسیر منصرف شده باشند که خبر ندارم، اما بنده در این راه پیش می‌روم.

وی در پایان با اشاره به اعلام آمادگی آقای قالیباف برای مشورت و کمک به شهردار آینده، گفت: تجربه علمی و جهانی نشان داده که استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات راهگشای مشکلات گوناگون است، بنابراین حتما از آقای قالیباف و نظرات و تجارب ایشان بهره می‌بریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار