ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

از خرید میلیونی کتاب در هیأت انتخاب وزارت ارشاد تا تجلیل از بانوی شاعر در نخلستان اوج

خرید بیش از 26 میلیارد ریال کتاب در هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد.

از خرید میلیونی کتاب در هیأت انتخاب وزارت ارشاد تا تجلیل از بانوی شاعر در نخلستان اوجبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته، ادبیات اخبار و اتفاقات متنوعی را از سر گذراند.

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» تیر ماه 96 منتشر شد که کمتر از یک ماه پس از انتشار چاپ نخست، به دلیل استقبال خوب مردم به چاپ دوم رسید. این کتاب به خاطرات شفاهی علی میرقطبی از نحوه‌ ساخت مستند «انقلاب در سبزوار»، می‌پردازد.


خرید بیش از 26 میلیارد ریال کتاب در هیات انتخاب و خرید کتاب

در مجموعِ دو جلسه‌ 575 و 576، خرید تعداد 812 عنوان و 119 هزار و 800 نسخه کتاب به مبلغ 26 میلیارد و 422 میلیون و 650 هزار ریال به تصویب رسیده است.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است.

 

حضور 1100 اثر در جشنواره ادبی شاه بیت

آیین اختتاميه جشنواره ادبی شاه بیت در فرهنگسرای سرو با حضور صابر قدیمی دبیر جشنواره، محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری به عنوان داور برگزار شد.

در این مراسم بهنام خادم رئیس فرهنگسرای سرو، با اشاره به هدف این فرهنگسرا از برگزاری جشنواره ادبی شاه بیت گفت: من و همکارانم به این موضوع واقف بودیم که برای بیان احساسات بهترین موکب شعر است. بنابراین سعی کردیم اولین دوره برگزاری این جشنواره را به تک بیت ها اختصاص دهیم تا دوستان با هر سطح استعدادی بتوانند در آن شرکت کنند. مجموعه آثار برگزیده جشنواره ادبی شاه بیت به صورت کتابچه ای منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم، صابر قدیمی دبیر جشنواره ادبی شاه بیت در خصوص این جشنواره ادبی بیان کرد: بیش از 1100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. آثار رسیده در دو مرحله داوری شد که پس از بررسی در مرحله اول، به مرحله دوم داوری رسید. در مرحله نهایی محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری داوری آثار را برعهده داشتند.

 

مراسم تقدیر از بانوی شاعر انقلابی برگزار شد

همزمان با آغاز هفته کرامت، سی و هفتمین مراسم شب شاعر با حضور غلامعلی حداد عادل، محسن مومنی شریف، محمدرضا سنگری، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و شاعران انقلابی و با تقدیر از سیمین دخت وحیدی در سازمان اوج برگزار شد.

حداد عادل ضمن خیر مقدم به حضار، در خصوص جایگاه زن در هنر به خصوص در عرصه شعر گفت: درست است که هنر جنسیت نمی‌شناسد، اما در آثار هنری احساسات زنانه به خوبی نمایان می‌شود. احساسات زنانه در روح شعر بیشتر دمیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای ادبی در هفته اول مرداد 96

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار