ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

507 کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب ثبت نام کردند/ انتشار نمایشنامه‌‌ خالق «صد دانه یاقوت»

پس از گذشت 10 روز از آغاز ثبت‌نام در طرح تابستانه کتاب، 507 کتابفروشی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

ادبیاتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در هفته گذشته خانه کتاب اعلام کرد: پس از گذشت 10 روز از آغاز ثبت‌نام در طرح تابستانه کتاب، 507 کتابفروشی از 30 استان کشور برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند. این در حالی است که کتابفروشان تا 30 تیرماه برای ثبت نام فرصت دارند.

تهران با 89 کتابفروشی، قم با 66 کتابفروشی، خراسان رضوی با 54 کتابفروشی، اصفهان با 54 کتابفروشی و کردستان با 24 کتابفروشی تاکنون بیشترین مشارکت را در این طرح داشته‌اند.

کتابفروشان سراسر کشور می‌توانند تا 30 تیرماه سال جاری در ششمین طرح یارانه حمایتی از کتابفروشان با عنوان «تابستانه کتاب» ثبت نام کنند و این مهلت قابل تمدید نیست.

 

بزرگداشت مهدیه الهی قمشه‌ای


بزرگداشت مهدیه الهی قمشه‌ای به مناسبت اولین سالگرد درگذشتش، در هتل اسپیناس با حضور مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و شاعرانی چون افشین علا، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی و معاون رئیس جمهور با اشاره به زمان فراموش نشده روز آشنایی با مهدیه الهی قمشه‌ای، گفت: مهدیه الهی قمشه‌ای، این بانوی بزرگ راه حقیقت را طی کرد و بالاخره با کسب علم و دانش به معرفت رسید. وجود این بانوی بزرگوار، انسان شریف و انسان گرانقدری که در پی حقیقت بود دریچه ای را پیش روی ما قرار می دهد. اگر می خواهیم به حقیقت برسیم، راه رسیدن به آن دریافت حقیقت است و اینکه با ذات حق تعالی مأنوس باشیم. مهدیه الهی قمشه ای کسی بود که با خدا انس یافته بود.

 

«چه کسی پنیر قورباغه را به گوسفند داد؟» منتشر شد

آثار زیادی از طنز‌پردازان می‌توان یافت که با گذر از موضوعات روزمره و یکبار و حتی چند بار مصرف روزنامه‌ای، به سراغ موضوعات اجتماعی، فلسفی و هستی‌شناختی در زیست انسانی رفته و سعی کرده‌اند ضمن شوخی با آن، مخاطب خود را به زندگی و زیست تازه بر مبنای آن دعوت کنند.

رضی صائب از شاعران و طنز‌پردازان جوان کشور و از خطه مازندران، از همین خاستگاه به مقوله طنز اجتماعی ورود پیدا کرده است و در کتاب تازه خود با عنوان «چه کسی پنیر قورباغه را به گوسفند داد؟» سعی کرده تا برخی از مهم‌ترین چالش‌های فکری جامعه پیرامون خود و آنچه را در جامعه برای رفع و رجوع آن جاری و ساری است، به نقد بکشد.

 

بازخوانی «نامه‌های امام صادق (ع) به شیعیان» در نماز جمعه

به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه‌های امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی شد.

این کتاب دربردارندۀ نامه‌ها و نکات طلایی حضرت امام جعفر صادق (ع) است که در رابطه با رفتارهای اخلاقی، مسائل عبادی، مبانی اعتقادی، شیوۀ تعاملات اجتماعی و در یک کلام، سبک صحیح زندگی برای دوستان خود نگاشته است. نامه‌هایی که ارزش بارها و بارها خوانده‌شدن را دارند و می‌تواند برنامۀ‌ کاملی برای زندگی هر فرد باشد. نامه‌هایی که سال‌ها سفر کرده‌اند تا امروز به دست ما برسند و تا دنیا باقی است برای هر انسان مسلمانی راه و رسم درست زندگی کردن را بیان می‌کنند.

 

نمایشنامه‌های مصطفی رحماندوست برای کودکان منتشر شد

مجموعه «آن‌، مان، نباران» شامل آثار: جلد اول (یک بابا و یک مامان)، جلد دوم (یک مسواک و یک دندان)، جلد سوم (یک اخمو و یک خندان)، جلد چهارم (بهار بود و زمستان)، جلد پنجم (قصه گرگ و چوپان)، جلد ششم (قصه باغ و باغبان) و جلد هفتم (قصه ابر و باران) منتشر شد.

رحماندوست درباره این مجموعه گفت: مجموعه هفت جلدی «آن،‌ مان، نباران» برای گروه سنی الف و ب است. این نمایشنامه‌ها کوتاه و آهنگین هستند و با دو یا سه شخصیت اجرا می شوند.

 

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای ادبی در هفته سوم تیرماه 1396

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.