اهواز؛

کلنگ زنی مجتمع آبزی پروری در شمال خوزستان

امروز 5 مردادماه، کلنگ مجتمع آبزی پروری در شهرستان دزفول به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول در آئین کلنگ زنی مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان که با حضور مسولان کشوری و استانی در دزفول برگزار شد بیان داشت: کلنگ زنی کارخانه لوله سازی با 240 هزار تن لوله حوالی کارخانه فولاد، نیروگاه 500 و هزار مگاواتی و کارخانه فولاد طرح هایی هستند که در همین ماه کلنگ زنی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص سرمایه گذاری برای این طرح ها وجود ندارد اظهار کرد: ترس سرمایه گذاری در دزفول ریخته شده و اگر با همت مسولان همراه باشد دزفول در عرصه های ملی نیز حرف برای گفتن دارد.

 

آصفی در خصوص احداث مجتمع آبزی پروری شمال خورستان اذعان داشت: این پروژه از 2 سال پیش کلید خورد و اکنون عملیات اجرایی فاز نخست آن در 53 هکتار آغاز شد.

 

فرماندار دزفول گفت: در فاز نخست 55 مزرعه آبزیان همراه با پرورش ماهی خاویاری احداث می شود که هزینه هر مزرعه 15 میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی تامین می شود.

 

وی اجرای کامل این پروژه را یک کار سنگین دانست و تصریح کرد: فاز دوم این پروژه در 50 هکتار و فاز سوم نیز در 50 هکتار اجرا خواهد شد.

 

حبیب اله آصفی اظهار داشت: استعلام این طرح و مجوزهای لازم با حمایت استاندار اخذ شده و تامین منابع آبی آن نیز با تلاش نماینده مردم دزفول در حال انجام است.

 

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان افزود: استفاده از ظرفیت های خدادادی مانند زمین، آب، آفتاب و خاک حاصلخیز شکر نعمت است.

 

وی اذعان کرد: با افزایش تولید و ایجاد اشتغال می توان زمینه صادرات را در این استان تقویت کرد.

 

شریعتی ضمن تقدیر از سرمایه گذاران ابراز امیدواری کرد؛ طرح آبزی پروری در بخش های سردشت و شهیون دزفول هم اجرا شود تا شاهد عدالت اجتماعی در این مناطق باشیم.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.