کرمان؛

تسهیل مسیر توسعه استان کرمان

استاندار کرمان گفت: اکنون استان کرمان 21 استاندار دارد که مسیر توسعه این استان را تسهیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 1 (شهرستان کهنوج) با بیان اینکه 21 موسسه اقتصادی مسئولیت توسعه در استان کرمان را بر عهده گرفته اند گفت: اکنون استان کرمان 21 استاندار داردو هر یک از معین های اقتصادی یک استاندار هستند که مسیر توسعه این استان را تسهیل می کنند.
وی از دغدغه افراد متخصص در رابطه با عدم توسعه با وجود ایجاد زیر ساخت ها در مناطق مختلف کشور گفت: چرا مردم با وجود همه امکانات زیرساختی و بهداشتی در روستاها و شهرهای کوچک جلوی مهاجرت ها را نگرفته اند.
وی با طرح این سوال که چه کنیم به توسعه پایدار دست یابیم؟ افزود: دولت مسئول توسعه در هیچ کشور پیشرفته ای نیست، بلکه توسعه آنها با مشارکت مردم امکان پذیر شده است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه در استان کرمان به دنبال اجرای ایده جدید مدیریت توسعه هستیم ، تصریح کرد: در سطح دنیا نیز کشورهای مختلف و پیشرفته به دست دولت ها توسعه نیافته اند بلکه بخش خصوصی فعال این توفیقات را رقم زده اند.
استاندار کرمان از وجود زیرساخت های کافی در مناطق جنوبی استان کرمان اشاره کرد وگفت: توسعه در این مناطق ایجاد نشده است.
وی اظهار کرد: در ابتدا جا انداختن این موضوع که می توان توسعه را به بخش غیردولتی واگذار کرد، با دشواری هایی روبرو بود که به عنوان نمونه، ایده مثلث توسعه اقتصادی در قلعه گنج اجرایی شد و امروز کارنامه بسیار درخشانی دارد.
رزم حسینی گفت: باید سرمایه های سرگردان کشور را در جهت توسعه و پیشرفت کشور ساماندهی کنیم و همچنین مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای پیشرفت را شرکت ها اداره می کنند، تصریح کرد: دولت ها در این کشورها امنیت و به وظایف ذاتی خود عمل می کنند.
استاندار کرمان به مشارکت های مردم اشاره کرد و گفت: امروز در استان کرمان نگرش تغییر پیدا کرده است و دیگر دغدغه چپ و راست در استان کرمان وجود ندارد و اکنون دغدغه ها به سمت چگونگی توسعه پایدار مناطق مختلف استان سوق پیدا کرده است.
وی افزود: دبیرخانه بسیار فعال اقتصاد مقاومتی در استان کرمان وجود دارد و مطالعات کاملی نیز دارد.
انتهای پیام/ی

تسهیل مسیر توسعه استان کرمان

برچسب ها: تسهیل ، توسعه ، استاندار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار